Počet nahlášených stížností: | 790 |
Z toho za letošní rok: | 4 |
Stále v řešení: | 9 |
Dobrý den.
Jako fanda Lidlu i jejich výrobků jsem s důvěrou zakoupil tyčový mixér přes Lidl e-shop. Po roce občasného používání se na nástavci mixéru objevila prasklina v plastu. Jelikož jsem s mixérem nikde nepraštil řekl jsem že bych mohl tuto vadu (nepříliš kvalitní plast) vyreklamovat. Na webu jsem našel reklamační formulář, vyplnil jsem problém a zaslal fotografií. Po několika dnech mi ze skrytého čísla telefonovala paní. A sdělila mi že nastavec mixéru je spotřební součástka a reklamace se neuznává. Paní jsme sdělil že stim zásadně nesouhlasím. Po té mi do emailu přišel úryvek ze záručních podmínek. "Záruka se nevztahuje na součástí produktu které jsou vystaveny normálnímu opotřebení a proto je lze považovat za opotřebované. Odpověď přišla z Německa zřejmé že společnosti která reklamaci řeší. Když jsem s tímto způsobem vyřízení reklamace nesouhlasil a obrátil jsem se na český Lidl, společnost mi nabídla slevu 20%. Jelikož je mixér jako celek k ničemu bez nástavce, tak jsem nemohl souhlasit ani se slevou. Zajímal by mě jestli může společnost zamítnou reklamaci bez fyzické kontroly zboží ? Jestli může je reklamace vyřízená když jsme nedostal odpověď od samotného Lidlu. Jestli je možné na podstatnou součást přístroje pohlížet jako na spotřební součástku?
Tyčový mixér silvercrest SSMS 600 D3
Výměna nástavce
|
Tweet |
Prodejce má právo zamítnout reklamaci, a to z důvodů, jež jsou uvedeny v ustanovení § 2167 a § 2170 občanského zákoníku. Jedním z těchto důvodů může být i to, že si kupující reklamovanou vadu na věci sám způsobil, tj. mechanické poškození. Pokud to ovšem prodejce tvrdí, měl by se s tím v odůvodnění zamítnutí reklamace vypořádat. Pokud prodávající zamítl reklamaci s odůvodněním, že vada byla způsobena intenzivním užíváním, je reklamaci možné rozporovat s odůvodněním, že se nejedná o spravedlivě očekávané opotřebení např. ve vztahu k ceně, materiálu, délce užívání. Na obvyklé opotřebení věci se záruka nevztahuje podle § 2167 občanského zákoníku.
Bylo-li rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Pokud by ani znalecký posudek ve prospěch spotřebitele prodávajícího nepřesvědčil, bude se muset spotřebitel svého práva domáhat soudní cestou. Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).
Dobrý den, Břetislave,
mrzí nás, že nejste s výsledkem reklamačního řízení spokojen. Jak Vás již informovali kolegové z oddělení zákaznického servisu, záruka se vztahuje pouze na součásti produktu, které nejsou vystavené běžnému opotřebení. V tuto chvíli Vám můžeme ještě doporučit, abyste kontaktoval servis (kontakt najdete v návodu přiloženém k mixéru) a zakoupil si náhradní díl u něj.
Děkujeme za pochopení a přejeme pěkný den.
Lidl Česká republika
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.