Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Česká pošta a její služba balík do ruky by se měla opravdu přejmenovat na balík na poštu.
Objednám a další den mi přijde sms, že mi bude zásilka doručena v rozmezí 8:00 až 14:00. Čekám na uvedené adrese a nikde nikdo. Další den mi přijde sms ve které stojí "vaše zásilka je připravena k vyzvednutí na pošte...
Jelikož jsem podobný, nebo vlastně totožný případ zažil v minulosti a psal tehdy přímo České poště, která mi po několika měsících napsala omluvný neosobní e-mail podle šablony, rozhodl jsem se, že na poštu zavolám a budu se snažit získat nějaké vysvětlení. Toho se mi samozřejmě nedostalo. Bylo mi řečeno, že se očividně stala nějaká chyba u kurýra a ať zavolám přímo na poštu, kde zažádám o opětovné zaslání a další den mi bude zásilka doručena. Vypadalo to, že bych se své zásilky konečně mohl dočkat.
Zavolal jsem tedy na poštu, kde byl můj balík uložen a situaci vysvětlil. Nadiktoval jsem jim kód zásilky a následně si vyslechl, že jsem musel v zadávání adresy při objednávce udělat nějakou chybu. Řekl jsem, že to není možné. Že mám objednávku otevřenou před sebou a adresa je správně. Paní se na chvíli odmlčela a pak se mi omluvila, že mám pravdu a že objednávku v systému neviděla správně zobrazenou, či co. Řekl jsem, že za službu balík do ruky, které jsem nevyužil, rozhodně platit nebudu a na poštu nepůjdu. Paní mi následně řekla, že mám právo požádat o opětovné zaslání. Tak jsem tedy zažádal a zeptal se, jestli mi zásilka příjde zítra tak, jak mi bylo řečeno na infolince České pošty. Paní mě ujistila, že ano a že balíček bude předán kurýrovi a že se mi moc omlouvá.
Bohužel mi nepřišla. Nepřišla mi ani sms, kdy mi bude balík doručen. Jelikož se jednalo o pátek, tak budu na zásilku nucen čekat ještě přes víkend a ani tak si nemůžu být jist, že mi zásilka v pondělí příjde.
Jelikož doufám, že mi bude zásilka nakonec doručena, tak nechci nic jiného, než vyzvat Českou poštu, aby takové případy a že jsem jich po přečtení internetových fór a portálů našel více než dost, začala urychleně řešit a našla nějaký způsob, jak podobným a pro mě naprosto nevysvětlitelným úkazům zamezit.
|
Tweet |
Oproti službě Balík Na poštu lze v případě služby Balík Do ruky předpokládat, že jej Česká pošta doručí přímo na zadanou adresu nebo se o to alespoň pokusí. Teprve pokud doručovatel adresáta nezastihne, zanechá mu ve schránce oznámení o uložení zásilky na poště. Pokud nalezne spotřebitel výzvu ve schránce, ačkoli byl po celou dobu na dané adrese, může na příslušné poště podat reklamaci vadného dodání. Lze také telefonicky požádat o opakované doručení jiný vhodný den, a to zcela zdarma.
Česká pošta výslovně garantuje doručení balíku Do ruky následující pracovní den po podání. Podle Poštovních podmínek pro dodržení této lhůty stačí, když bude adresát daný den vyzván k převzetí zásilky u příslušné pošty, nebo jen to, že zásilka bude k vyzvednutí připravena. To však jedině „v případě, že i přes veškerou snahu o doručení balíku byl pokus o doručení neúspěšný,“ jak je uvedeno na webové stránce www.ceskaposta.cz. I zde je tedy na místě reklamace. Reklamovat lze na kterékoliv poště a spotřebitel by neměl odcházet bez potvrzení, které by mělo obsahovat shrnutí reklamace a datum jejího uplatnění. Česká pošta je povinna reklamaci vyřídit nejpozději do 30 dnů od jejího přijetí. Pokud se v této lhůtě k reklamaci nevyjádří nebo jí nevyhoví, může spotřebitel do jednoho měsíce podat námitku k Českému telekomunikačnímu úřadu. Zahájení řízení o námitce je však spojeno s poplatkem.
Česká pošta, s.p. se však rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman