Společnost


ČESKÁ POHODA, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#32059Klamavé jednání cestovní agentury

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 12 dnů 12 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
14.04.2019, před 6 lety

Kateřina Ušelová

Znění stížnosti

10.1.2019 jsem si prostřednictvím webových stránek České pohody(ČP) objednala pronájem rekreačního objektu. ČP mně emailem objednávku potvrdila a pro závazné potvrzení vyzvala k úhradě zálohy. Stejný objekt jsem však našla inzerovaný přímo majitelem (v ceně o 3 tis. Kč nižší). Kontaktovala jsem přímo majitele objektu s dotazem, zda je možné si pronájem objednat přímo u něj. Majitel mi potvrdil přímou objednávku emailem 14.1.. 15.1.jsem s omluvou objednávku zrušila u ČP, aniž bych uhradila zálohu. ČP mi toto potvrdila emailem 15.1.. Tím jsem považovala věc s ČP za uzavřenou a více s nimi nevedla žádnou komunikaci. 1.2. však ČP posílá majiteli objektu emailem závaznou objednávku na mé jméno včetně mých osobních údajů s tvrzením: „…posílám závaznou objednávku. Klienti pobyt potvrdili a uhradili zálohu.“ Podotýkám, že jsem u ČP svou objednávku řádně zrušila již 15.1. a žádnou zálohu jsem ČP neuhradila. Poté 18.3. ČP posílá na daný termín majiteli objektu opravnou závaznou objednávku na jméno nového klienta se slovy: „…klienti pobyt potvrdili a uhradili zálohu. Paní Úšelovou jsme přesunuli do jiného objektu, ubyla jim jedna rodina a bylo jim to drahé“. Na základě těchto zcela nepravdivých tvrzení ČP majitel objektu usoudil, že o jeho objekt již nemám zájem a v dobré víře v uvedené skutečnosti ČP potvrdil závaznou rezervaci pro jiného klienta.


Produkt

veškerá komunikace proběhla emailem, je tedy doložitelná


Požadované řešení

Dle mého názoru je celá věc pochybením ze strany ČP (možná i účelovým) a ČP by měla věc uvést do pořádku (daný termín postoupit majiteli objektu k vlastnímu pronájmu a svého „nového“ klienta seznámit s nepříjemným pochybením a pokusit se s ním nalézt náhradní řešení).


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.4.2019 14:07, před 6 lety

Pokud došlo k řádnému ukončení závazku se spol. Česká pohoda, nebyla společnost oprávněna za klientku dále jednat, mj. uzavírat smlouvu o ubytování.

Pokud společnost uzavřela smlouvy za spotřebitelku po ukončení závazku, jedná se o tzv. nepřikázané jednatelství ve smyslu § 3006 občanského zákoníku. Došlo-li k uzavření smlouvy po ukončení závazku, jdou následky jednání společnost Česká pohoda k tíži společnosti.

Pokud společnost jednala za spotřebitelku bez příkazu (jménem spotřebitelky uzavřela jinou smlouvu), odpovídá za škodu, která spotřebitelce na základě tohoto jednání vznikla (např. úhrada nákladů vzniklých z důvodu zajištění náhradního ubytování).

Spotřebitelka by měl vyzvat společnost, aby učinila nápravu. Neučiní-li tak, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.5.2019 21:58, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.