Počet nahlášených stížností: | 11 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
Na základě odstoupení od smlouvy s výše uvedenou firmou v zákonné lhůtě
14 dnů z důvodů dodání zboží /postelový box BASEL/, které se neslučuje
s garantovanými parametry z uzavřené objednávky a vykazuje závažné
konstrukční vady, které jsou důvodem ke vrácení zboží,dodavatel vrácení zboží akceptoval a odvoz zajistí vlastní dopravou, požaduje však transport
postele z 1.patra RD a zabalení zboží tak, aby se dopravou nepoškodilo,
vzhledem k nadměrné váze postel.boxu jsme nuceni najmout k tomuto úkonu
stěhovací firmu,která požadované úkony za úhradu zajistí,vzhledem k tomu,
že postel vracíme ne proto, že by se nám přestala líbit, ale že vykazuje
konstrukční vady,máme za to, že by měla firma Nábytek Helcel tyto náklady
uhradit,případně zajistit demontáž,stěhování a opětovné zabalení svými
zaměstnanci.Chceme si tímto na tento postup stěžovat a požádat Vás
o pomoc, protože se domníváme, že vinu na vrácení zboží zcela jednoznačně
nese dodavatel.
MODERNÍ BOX SPRING POSTEL BASEL + LED 180X200
Demontáž postele,stěhování z 1.patra RD k vozidlu a opětovné zabalení
postelového boxu k zpětné přepravě zajistí zaměstnanci firmy nábytek
HELCEL
|
Tweet |
Pokud by prodávající spotřebitele neupozornil na jeho zákonnou povinnost nést náklady na vrácení zboží zpět k podnikateli (například ustanovením v obchodních podmínkách, že v případě odstoupení od smlouvy ponese náklady na vrácení zboží on), může spotřebitel v souladu s § 1832 odst. 3 občanského zákoníku žádat náhradu těchto nákladů.
V ostatních případech však nenáleží ze zákona spotřebiteli v případě odstoupení od smlouvy náhrada nákladů nutných pro vrácení zboží.
Spotřebitel však má možnost zboží reklamovat, neboť je vadné (nesplňuje sjednané parametry). Na vyřízení reklamace má společnost 30 dní a kupující může požadovat dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, popřípadě pokud se vada týká pouze součásti věci, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady.
V takovém případě, pokud by byla reklamace uznána jako oprávněná, by měl spotřebitel právo také na náhradu nákladů účelně vynaložených při uplatnění práva z vadného plnění dle § 1924 občanského zákoníku. Zákon však nestanoví, co se považuje za účelně vynaložené náklady. Měly by to však být ty nejnižší nutné k tomu, aby mohlo být právo z vadného plnění uplatněno. Níže zasíláme webový odkaz, na kterém je možné vyhledat další informace o této problematice a také Žádost o náhradu nákladů spojených s reklamací www.dtest.cz/clanek-3279/zadost-o-nahradu-nakladu-spojenych-s-reklamaci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud podnikatel neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit podnikateli pokutu za správní delikt. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Po komunikaci se společností stížnost znovu otevíráme a přeřazujeme na společnost, aby měla prostor pro vyjádření.
Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. Pokud tak společnost neučiní, bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.