Počet nahlášených stížností: | 528 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den, dne 14.12.2018 jsem objednal zboží robotický vysavač Tesla Robostar T30.Přistroj od počátku pracoval jak má, ale postupem času docházelo k chybám Zastavení uprostřed pracovního cyklu,nenajeti do základny,nefunkční tlačítko startu na těle přístroje.
Kontaktoval jsem servis a zboží odeslal k reklamaci. Bylo mi sděleno, že se reklamace zamítá z důvodu znečištění přístroje,údajné psí moči na kolečkách, vody v nádobce.
Kontaktoval jsem společnost Dtest, kde mě bylo doporučeno podat rozpor k reklamaci, neboť dle §2161 odst.2 platí,že
(2) Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí.
Robotický vysavač Tesla Robostar T30
Požaduji opravu, nebo výměnu za jiný přístroj, popř.vrácení částky.
|
Tweet |
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Vážený pane Knoflíčku,
děkuji Vám za zaslané podklady a mrzí mne, že došlo k zamítnutí Vaší reklamace.
Abychom mohl prověřit možnosti řešení, poprosila bych Vás o doplnění veškerých údajů od servisního střediska, včetně servisních listů, které Vám byly k reklamaci vystaveny.
Kopie nám, prosím, zašlete na email overeno@mall.cz .
Následně Vás budeme kontaktovat.
Děkuji a přeji hezký den.
S pozdravem,
Kristina Draštíková
MALL.CZ
Dobrý den, zboží jsem po dohodě se servisním technikem zaslal k reklamaci.Ze strany servisu došlo zatím jen k vyjádření technika k problému a následnému zamítnutí reklamace Žádné servisní listy ani vyjádření znalce či jakýkoli jiný poklad, který by byl důvodem k neuznani reklamace nemám. S pozdravem Knoflíček
Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost na vyjádření spotřebitele reagovat.
Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila.
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.