Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, při koupi mobilního telefonu Apple iphone 8Plus, 256 GB Silver jsem si na doporučení prodejce zaplatila za pojistku - Ochrana před poškozením a odcizením na 2 roky.
Bohužel se mi v záruční době stala nehoda a telefon se poškodil.
Oznámila jsem pojistnou událost:
Jela jsem na kole, pršelo. Poslouchala jsem hudbu a chtěla si přepnout písničku. Vytáhla jsem telefon z kapsy a snažila se přeskočit na další song. Sledovala jsem display a bohužel jsem najela na nerovnosti vozovky. Snažila jsem se zareagovat, abych nespadla z kola. V tu chvíli mi telefon vypadl z ruky a spadl na silnici. Projíždějící auto jej přejelo.
Plnění pojistné události zamítnuto.
Odvolala jsem se:
Odvolání proti výsledku šetření škodné události číslo: X-Y01196895.00, ze dne 15. 3. 2019 – výzva před podáním žaloby a stížnosti k ČNB
V Praze 26.3.2019
Dobrý den,
Odolávám se proti výsledku ukončeného šetření škodné události pod výše uvedeným číslem.
K citovaným Pojistným podmínkám pro Pojištění náhodného poškození a odcizení zařízení PP-PNP-1705 (dále jen „PP“) - PP, Část A – Všeobecná část, Článek 10 – VÝLUKY Z POJIŠTĚNÍ, odst. 3, písm. o): „3. V případě pojistné události – náhodného poškození zařízení - pojištění nekryje: o) poškození, které bylo způsobeno hrubou nedbalostí nebo způsobené jednáním, na základě kterého mohl pojištěný, popř. oprávněná osoba vznik poškození zařízení očekávat, dále pak poškození, způsobené při sportovních aktivitách s výjimkou individuálních rekreačních sportů, a to za předpokladu, že při těchto činnostech bylo využito patřičných ochranných pomůcek zařízení (např. umístění zařízení v ochranném pouzdru na opasku, na paži, v batohu, apod.); uvádím:
Tato Vámi citovaná část zcela nesporně odpovídá tak zvaným „kaučukovým ustanovením“, která nahrávají pojistné společnosti a znevýhodňují spotřebitele.
S ohledem na skutečnost, kdy rozhodnutí soudů v podobných spotřebitelských sporech, vycházejí z obecného pravidla, že spotřebitel je „slabší stranou“, a v drtivé většině rozhodují, z hlediska zvýšené ochrany spotřebitele, ve prospěch spotřebitelů, dovoluji se předejít tomuto krajnímu řešení a odvolat se proti výsledku šetření uvedené pojistné události.
• Celá událost, jak jsem ji popsala, se NEDALA očekávat!
• Jet na kole, za situace, kdy začne pršet, NENÍ úmyslné jednání
• Jízda na kole po městě NENÍ sport
• Telefon jsem používala běžným a obvyklým způsobem
• Přejetí telefonu automobilem se NEDALO očekávat
• Působení gravitační síly se NEDALO očekávat. Zákon gravitace působí na vše a všechny na planetě Zemi.
Rozhodně se odvolávám proti skutečnosti, že jsem se, při šeření pojistné události, stala obětí úvah pracovníka Vaší společnosti.
Rovněž chci předejít zaslání stížnosti na postup a závěry šetření škodné události České národní bance, která má ze zákona dohled nad pojišťovnami v České republice. Využívám tedy svého práva na odvolání a žádám nové přešetření pojistné události. S pozdravem Kateřina Hamr
A opět jsem obdržela zamítavé stanovisko. Domnívám se, že na plnění mé pojistné události mám nárok a prosím o přezkoumání. přikládám příslušné dokumenty.
Děkuji a přeji pěkný den Kateřina Hamr
mobilní telefon Apple iphone 8Plus, 256 GB Silver
Vrácení peněz
|
Tweet |
Práva a povinnosti smluvních stran jsou upraveny v pojistných podmínkách. V těchto podmínkách bývají zpravidla vymezeny výluky z pojištění, tedy případy, na které se pojištění nevztahuje. Bude tedy záležet, jaké výluky z pojištění byly mezi stranami sjednány.
Jestliže se daná výjimka bude vztahovat i na událost, při které k poškození došlo, by mohl kvalifikovaně posoudit pouze soud.
Spotřebitel by také mohl využít služeb Kanceláře ombudsmana České asociace pojišťoven z.ú., která bezplatně pomáhá při nalezení řešení sporů z neživotního pojištění. Více informací lze naleznout: https://www.ombudsmancap.cz/
Dále může spotřebitel využít i mimosoudní řešení sporu.
K mimosoudnímu řešení sporů mezi pojišťovnou a spotřebitelem (pojistníkem, pojištěným, oprávněnou osobou) v neživotním pojištění je ze zákona příslušná Česká obchodní inspekce. Českou obchodní inspekci lze kontaktovat na adrese: Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát - oddělení ADR, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2. Více informací naleznete na www.coi.cz, Email: adr@coi.cz, Web: adr.coi.cz.
Podmínkou zahájení postupu mimosoudního řešení sporu před Českou obchodní inspekcí je skutečnost, že se stěžovateli nepodařilo vyřešit spor přímo s pojišťovnou.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.