Společnost


České aerolinie a.s.

Počet nahlášených stížností:85
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#32117Zpožděná zavazadla

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

22 hodin 34 minut

Detail stížnosti

Publikováno
16.04.2019, před 6 lety

Kateřina Bojdová

Znění stížnosti

Dobrý den, zde je popis:
Měli jsme 3 zpožděná zavazadla - 2 z nich dorazily o 24h později, poslední až o 4 dny později. Kvůli zpoždění zavazadel jsme museli platit delší pronájem techniky, která byla obsahem. Další čísla letenek jsou: 0572028459063 a 0572028459061.

Celou záležitost již s letištěm vyřizujeme, ale od října 2018 do této doby se vůbec nic neděje. Pravidelně co měsíc si píšu či telefonuji se zákaznickou linkou, vše jim znova posílám a zase nic. Už nevím, co dělat. Níže zasílám referenční číslo celé reklamace. U toho to skončí a je to. Mají všechny čísla letenek a letů atd. Ale jak to vyřešili, nikde není. Děkuji za pomoc, Kateřina Bojdová

Referenční číslo (PIR): PRGOK95860


Požadované řešení

Ráda bych, aby se ČSA alespoň částí faktury podíleli na částce, kterou jsem musela doplatit za delší dobu půjčení techniky pro natáčení. To mi stačí.
Celková částka za delší pronájem techniky byla vyčíslena na 10.790 Kč bez DPH, celkem 13.056 Kč.

Děkuji, Kateřina Bojdová


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.4.2019 10:52, před 6 lety

Problematikou zpožděných či poničených zavazadel se zabývá nařízení č. 2027/97, Montrealská úmluva.

V případě zpoždění při přepravě zavazadla vzniká právo na náhradu škody, která v důsledku zpoždění vznikla. Obvykle se bude jednat především o proplacení nákladů vynaložených na pořízení nezbytných potřeb pro pobyt v destinaci po dobu, kdy odbavené zavazadlo nemáte k dispozici. Jde např. o základní ošacení a hygienické potřeby. Cestující je povinen výši škody prokázat, proto je vhodné si uschovat účtenky od zakoupených věcí. Dopravce odpovídá do maximální výše 1 131 SDR (zhruba 38 000 Kč). Náklady by měly být nezbytné a účelně vynaložené. Dopravce nemusí škodu nahradit vůbec, pokud bylo zpoždění zavazadla způsobeno zásahem vyšší moci, kterému nemohl předejít.

Cestující by se měl primárně obrátit na leteckého dopravce, který operoval let, v jehož rámci došlo ke ztrátě, zpoždění, zničení zavazadla nebo v jehož rámci došlo k neoprávněnému účtování poplatků při odbavení zavazadel. Lhůta k uplatnění reklamace činí dle Montrealské úmluvy 7 dní ode dne převzetí poškozeného zavazadla a 21 dní ode dne předání zpožděného zavazadla. Uplatnění nároku u leteckého dopravce je podmínkou pro případné následné podání žaloby u civilního soudu.

Pokud mezi cestujícím a tuzemským leteckým dopravcem vznikne spor ohledně práv a povinností z přepravní smlouvy, je cestující oprávněn podat návrh na zahájení mimosoudního řešení spotřebitelského sporu (ADR) u České obchodní inspekce. V případě dopravce z jiného členského státu EU, Norska nebo Islandu se lze obrátit na Evropské spotřebitelské centrum. Více informací naleznete na následujícím odkazu: www.evropskyspotrebitel.cz.

Společnost České aerolinie a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena. Podle vyjádření společnosti se mohou spotřebitelé obrátit se svými stížnostmi na oddělení vztahů se zákazníky prostřednictvím elektronického formuláře, který je k dispozici na adrese https://www.csa.cz/cz-cs/kontaktni-formular/.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.