Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
dne 8.3.2019 jsem zaplatila registrační poplatek na 1 zkušební měsíc za 149Kč u seznamky Be2. Neobdržela jsem od nich žádnou smlouvu ani jsem neobdržela žádnou informaci o automatickém prodloužení členství na 3 měsíce. Jednalo se o zkušební měsíc a platba za to abych mohla vidět profily protějšků.Nikde nebyl jasně uvedené nic o žádném automatickém členství.
Včera dne 15.4.2019 mi přišel e-mail že dlužím 2 530Kč a pokud neuhradím do 21.4. tak bude vymáhán.
Okamžitě jsem dnes poslala písemnou výpověď a námitku na úhradu poplatku dle jejich VOP jak na adresu collections@be2.com tak na adresu: zakaznickyservis@be2.cz
Z druhé adresy mi dorazila automatická odpověď že se mému požadavku budou věnovat do 5 dní.
Dočetla jsem se na internetu o spoustě dalších podvedených lidí a praktikách této společnosti a je mi jasné co bude následovat. Odmítám uhradit požadovanou částku, jelikož se cítím podvedená a dostatečně neinformovaná. Jednání této společnosti považuji za klamavé.
Prosím o radu co mám dále dělat.
Jednoměsíční zkušební účet na seznamce be2 za 149,-
Svou výpovědí žádám o zrušení mého účtu, vyjmutí mých osobních údajů z databáze společnosti a storno vymáhání dlužné částky za službu, která mi byla bez mého vědomí a podvodně vnucena. Jsem připravena uhradit částku za prolongaci smlouvy na další období 8.4. - 8.5.2019 ve výši 149Kč.
|
Tweet |
V případě soudního sporu by společnost musela prokázat, že existuje právní důvod, na základě kterého má právo údajný dluh vymáhat. Vymáhá-li společnost tento údajný dluh prostřednictvím inkasních agentur, nemají tyto inkasní agentury žádná speciální oprávnění oproti běžnému věřiteli (například nemohou nařídit exekuci).
Vymáhat dluh prostřednictvím exekutora je možné pouze v případě, pokud k tomu existuje exekuční titul, např. bylo-li o dluhu rozhodnuto v soudním řízení a rozhodnutí soudu nabylo právní moci a stalo vykonatelným.
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a o podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo možné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Pokud společnost spotřebiteli brání smlouvu zrušit, zkracuje tím spotřebitele na jeho právech a k takovému jednání se nepřihlíží.
Výpověď by měla dle obchodních podmínek společnosti obsahovat následující údaje: úplné jméno, zemi, jejíž služby be2 využívá (zřejmě se jedná o zemi, ve které spotřebitel využívá službu), svou e-mailovou adresu zaregistrovanou u společnosti be2 a své uživatelské jméno (alternativně: šifru, která byla spotřebiteli přidělena). Tato výpověď by měla být dle obchodních podmínek společnosti zaslána poštou na adresu: be2 S.à.r.l., služby zákazníkům / ukončení, 13 rue du Commerce L-1351 Luxemburg, Luxemburg; nebo faxem na číslo 420 227203713. Nicméně z důvodu, že smlouva byla uzavřena přes internet, postačí (ač to obchodní podmínky neupravují), pokud bude výpověď zaslána na e-mailovou adresu společnosti (zakaznickyservis@be2.cz).
Spotřebitel by si měl uchovat veškerou dokumentaci, která prokazuje, že smlouvu se společností ukončil, případně že se snažil smlouvu ukončit, avšak ze strany společnosti mu to nebylo umožněno.
Dobrý den,
prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese michal.hlavacek@be2.com.
děkujeme Vám.
Dne 25.4.2019 odeslána kopie výpovědi z 16.4.2019 na michal.hlavacek@be2.com. Čekám na reakci.
Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. Pokud tak společnost neučiní, bude stížnost uzavřena.
Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.