Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Dobrý den,
u O2 provozuji mnoho let dvě služby - pevnou linku a internet. Z důvodu nevyužívání pevné linky jsem zavolal na zákaznickou linku s tím, že chci pevnou linku zrušit, ale jsem ochoten koupit O2 TV.
K milému překvapení jsme smlouvu o nákupu O2 TV a internetu provedli v jednom kroku telefonicky, bez nutnosti dalšího ověření. U požadavku na zrušení pevné linky jsem byl přepojen/ jiná cesta nebyla/ na jiného operátora. Domníval jsem se, že mě bude přemlouvat, což se i stalo, ale já trval na zrušení pevné linky. Hovořil o tom, že mně cosi pošle, což se i stalo, ale já požadoval vše za vyřízené, jako v předchozím kroku - nákupu. Bohužel pevná linka zrušena nebyla vyúčtování bylo vystaveno na internet, pevnou linku i nově O2 Tv. Zdůvodnění - měl jsme si dopis, který mně přišel od O2 přečíst (to jsme pravda neudělal, považoval jsme věc za vyřízenou) a ještě jednou potvrdit, že chci opravdu službu pevné linky zrušit. Asi bude vše v souladu s obchodními podmínkami O2, ale je nehorázné, že pokud prodávají služby, tak to jde "na dálku", ale pokud rušíte službu, tak musíte vše několikrát potvrzovat.
rušení pevné linky u O2
Zrušit službu pevné linky k datu prvního telefonického rozhovoru tj 2/2019
|
Tweet |
Jestliže v daném případě z telefonního rozhovoru vyplynulo, že je služba vypovězena, následující účtování služby by se stalo neoprávněným.
Nesouhlasí-li spotřebitel s vyúčtováním služeb, měl by uplatnit reklamaci. Reklamaci na vyúčtování ceny je spotřebitel oprávněna uplatnit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 2 měsíců ode dne dodání vyúčtování ceny za poskytnutou službu. Společnost je povinna vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení reklamace. Doručení vyřízení reklamace musí být provedeno prokazatelným způsobem.
Podání reklamace nemá odkladný účinek vůči povinnosti uhradit vyúčtovanou cenu, spotřebitel by tedy měl i přes podanou reklamaci zaplatit spornou částku a až následně se domáhat jejího vrácení. Pokud ale spotřebitel požádá Český telekomunikační úřad o odklad této povinnosti, může úřad v odůvodněných případech rozhodnout, že podání reklamace má odkladný účinek.
V případě, že společnost reklamaci zamítne nebo uplyne lhůta pro její vyřízení, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace (nebo uplynutí lhůty pro její vyřízení) obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.
V případě však, že spotřebitel byl upozorněn na postup, kterým je třeba danou službu v souladu s obchodními podmínky vypovědět, ale neučinil tak, bude třeba smlouvu řádně vypovědět.
Písemnou výpověď doporučujeme zaslat prokazatelným způsobem, nejlépe doporučeně s dodejkou. Před zasláním výpovědi je vhodné si prostudovat smlouvu a obchodní podmínky, a to zejména s ohledem na výpovědní lhůtu a případné poplatky.
Hezký den,
rádi Vaši podanou výpověď zkontrolujeme, ihned jakmile nám uvedete číslo pevné linky. Doporučuji číslo pevné linky zaslat na email info@o2guru.cz s odkazem na uvedený dTest, abychom situaci a hovor prověřili.
Výpověď, kterou podáváte telefonicky je nutné také telefonicky potvrdit, pokud se službou nepřecházíte k jinému operátorovi. Tyto informace jsou vždy sděleny v telefonickém hovoru. Vzhledem k informacím, které jste uvedl, jste toto bohužel neudělal a dopis se stejnou informací nepřečetl.
Prosím, o zaslání bližšího údaje a výpověď prověříme.
S pozdravem
Monika Večerková
Guru pro Social Media, O2
Dobrý den,
Asi to pro O2 je docela sranda, pokud mi na stížnost "proč mají na prodej jejich služby rychlý a jednoduchý proces a na rušení služby složitý vícekrokový proces " odpoví: PROTOŽE SE VŽDY JEDNÁ O JINÝ PROCES
Milý DTeste děkuji, ale jak vidím, tak si nejenom ze mě, ale ani z Vás nic moc nedělají... Tak tohle by v anglosaským světě neprošlo. Holt kapitalismus a švejkové to je neuvěřitelnej koktail...
Prima den,
M. Kaněra
-----------------------------------------------------------------
Hezký den,
děkuji Vám, za doplnění čísla služby. Vzhledem k tomu, že Vám veškeré informace byly sděleny reklamačním oddělením a také v hovoru na výpovědním oddělení, bylo opravdu potřeba podat znovu výpověď, kterou již nyní máte v pořádku potvrzenou a pouze se čeká na zrušení k 9.5.2019. Je mi líto, ale informace jste dostal a bylo nutné se jimi řídit.
Společnost dTest se Vám k situaci také vyjádřila "V případě však, že spotřebitel byl upozorněn na postup, kterým je třeba danou službu v souladu s obchodními podmínky vypovědět, ale neučinil tak, bude třeba smlouvu řádně vypovědět."
Informaci, k čemu slouží vystavené číslo výpovědi (ČVOP) je uvedena ve Všeobecných podmínkách v bodě č. 11.3. a 11.4., které najdete na našich stránkách (https://bit.ly/2s9CIMt).
Zřízení služeb a zrušení je rozdílné, protože při zřízení služby se neuplatňuje stanovená výpovědní lhůta a jedná se o jiný proces. V dnešní době můžete služby přenášet k jinému operátorovi, kdy Vám "nový" operátor zařídí potvrzení zrušení. Ve Vašem případě, jste službu nepřenášel, ale chtěl pouze zrušit a zrušení bylo nutné potvrdit.
S pozdravem
Monča, O2 Guru
O2 Czech Republic a.s.
IČ 60193336
Za Brumlovkou 266/2, 140 22 Praha 4
On 23 April 2019 10:41, wrote:
Číslo pevné linky je 466650691.
Vašemu popisu rozumím, ale já namítám toto:
- když si u Vás chce člověk něco koupit, tak to jde telefonicky a jednokrokově;
- pokud chci něco zrušit, tak to je složité, vícekrokové; prosím nergumentujte s tím, že si musíte ověřit, že to ruší oprávněná osoba, to děláte vždy při každém hovoru
Chci vědět podle jakého zákona ( ne vaše obchodní podmínky) se řídíte, že musíte rušit službu takto vícekrokově.
Děkuji.
M. Kaněra
Hezký den,
podání výpovědi se řídí Všeobecnými podmínkami naší společnosti, které přijímáte při zřízení služby. Způsob podání výpovědi je tedy nutné respektovat, protože jste s podmínkami souhlasil.
Všeobecné podmínky jsou v souladu se Zákonem o elektronických komunikacích, kterým se řídíme.
S pozdravem
Monika Večerková
Guru pro Social Media, O2
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.