Počet nahlášených stížností: | 117 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dosud mi nebylo zasláno vyúčtování elektřiny za rok 2018.
V minulých letech, než jsme přešli ke Stabil Energy, jsme dostávali vyúčtování automaticky a zvykli jsme dostávat taky nekolikatisicovy přeplatek na ucet nejpozději během března.
Žádám o vysvětlení a zaslání vyúčtování a potenciálního přeplatku na účet. Byly nám take navyseny zálohy a oznámeny pouze formou sms, ale nedošel mi pisemne ani emailem zadny platební kalendář. Považuji to za neprofesionální.
Kontaktovala jsem Vás neúspěšně na infolince a emailem. Dosud mi nebylo odpovězeno.
neprodlené zaslání vyúčtování elektřiny za 2018 a potenciálního přeplatku na účet
|
Tweet |
Vyúčtování spotřeby plynu a elektřiny se obvykle provádí jednou ročně, není-li dohodnuté jiné vyúčtovací období, jak vyplývá z ustanovení § 15 odst. 1 vyhlášky č. 70/2016 Sb., o vyúčtování dodávek a souvisejících služeb v energetických odvětvích. Kromě tohoto řádného vyúčtování může spotřebitelka požádat v průběhu vyúčtovacího období i o mimořádné vyúčtování, které však bývá zpoplatněno.
Spotřebitelka si také smluvně mohla sjednat jiné vyúčtovací období. V takovém případě bude takové ujednání závazné.
Stanovení výše záloh u dodavatelů energií má svoje pravidla, které by měla být ze strany dodavatele dodržována. V ustanovení § 11a odst. 9 zákona č. 458/2000 Sb., o podmínkách podnikání a o výkonu státní správy v energetických odvětvích a o změně některých zákonů (energetický zákon), je stanoveno: "Uplatňuje-li držitel licence na obchod s elektřinou, obchod s plynem, výrobu elektřiny, výrobu plynu nebo dodavatel tepelné energie zálohové platby na dodávku elektřiny, plynu nebo tepelné energie, stanoví zálohové platby nejvýše v rozsahu důvodně předpokládané spotřeby elektřiny, plynu nebo tepelné energie v následujícím zúčtovacím období."
Z výše uvedeného vyplývá, že má dodavatel povinnost brát v potaz důvodně předpokládanou spotřebu energie, která zpravidla vychází ze spotřeby za předchozí srovnatelné období.
V případě sporu s dodavatelem má spotřebitelka možnost obrátit se na Energetický regulační úřad, který rozhoduje spory mezi zákazníkem a společností (více informací je možné vyhledat na webové adrese www.eru.cz/cs/informacni-centrum).
Dobrý den paní Šupinová,
dle informací ze souhrnného emailu je vidno, že jste Váš email zaslala v pondělí 15.4.2019, není reálné na emaily odpovídat okamžitě, máme nastavenou standardní dobu odpovědi 3 pracovní dny. Na Váš email bude raegováno dnes.
Váš požadavek kolegyně předá na fakturační oddělení, kde Vám bude vystaveno vyúčtování a případný přeplatek zaslán na Vaše číslo bankovního účtu.
S pozdravem,
Stabil Energy.
Dobrý den, děkuji za reakci. Budeme tedy čekat na vyúčtování.
Na web Vasestiznosti.cz jsem se obratila po precteni predchozich stiznosti jinych klientu, kteri uvadeli, ze se i nekolik mesicu domahali faktur a preplatku. Domnivala jsem se, ze by to mohlo urychlit proces. Uznavam, ze jsem mohla pockat, jestli muj konkretni pripad bude vyresen rychleji primou cestou. Nicmene ocekavala bych zaslani faktury a preplatku automaticky, ne az po me vyzve jakymkoliv zpusobem.
Dobrý den paní Šupinová,
je v pořádku že se zajímáte o to na co máte nárok. To je samozřejmě bez debaty. Bohužel jsme malá společnost s omezeným počtem zaměstnanců a není v našich silách vše zprocesovat. Z toho důvodu se vyúčtování opožďuje. Dle našeho systému vidím, že kolegyně Vám 17.4. na Váš email odpověděla, a na fakturačním oddělení byla vystavena Vaše faktura, která Vám byla odeslána spolu s novým platebním kalendářem na Vaši adresu. Datum splatnosti Vašeho přeplatku se dozvíte v obdrženém vyúčtování.
S pozdravem,
Stabil Energy s. r. o.
Dobry den, nový platební kalendář a vyúčtování už přišlo. Na faktuře je přeplatek a datem splatnosti 1.5. Chtela jsem tedy uzavřit stížnost, ale peníze na účet nedošly. Co se stalo a kdy muzeme očekavat přijetí přeplatku? Dekuji.
Dobrý den,
dnes byl Váš přeplatek zadán do IB, předpokládám, že každým dnem by měl být připsán na Váš účet.
Dobrý den, přeplatek přišel na účet. Děkuji za vyřízení stížnosti.
Prosíme o uzavření
Vzhledem k výše uvedenému stížnost uzavíráme.