Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
23.1.2019 jsem uzavřela objednávku na misky pro kočku na zmíněném eshopu (v den objednávky byly skladem), kterou jsem ještě tentýž den zaplatila kartou.
5.2.2019 jsem se emailem ptala, jak to vypadá s mou objednávkou.
6.2.2019 se paní Alena Šimková ozvala, že je měla rezervované jiná paní a že mi může nabídnout jiné, jelikož ty mé byly poslední.
Fotky s nabídkou poslala přes messenger, abych si vybrala.
Byla jsem rozčarovaná, jelikož jsem chtěla přesně ty, co již nebyly.
11.3. jsem se zeptala, jestli náhodou nemá už opět skladem ty, co jsem původně chtěla. Pokud ne, ať mi zašle jiné, které jsem specifikovala.
Bez odezvy.
18.3. jsem se ptala, jak to vypadá, kdy dorazí.
Bez odezvy.
2.4. jsem emailem stornovala objednávku a požadovala vrácení peněz.
Bez odezvy.
Do obchodu se nemohu dovolat, jelikož telefon nikdo nezvedá.
Hunter dvojitá miska Elegance Barva: Bílá, Velikost: 160 ml
Vrácení peněz.
|
Tweet |
Mezi subjekty byla uzavřena kupní smlouva, ze které stranám vznikají práva a povinnosti. Povinností prodávajícího je zboží dodat. Vzniklou smlouvu lze měnit nebo rušit pouze na základě dohody stran nebo na základě zákonných důvodů. Jako zákonný důvod připadá pouze následná nemožnost plnění, kdy se dluh stane nesplnitelným až po vzniku závazku (např. zboží se přestalo vyrábět). Ovšem musí se jednat o objektivní stav. Plnění není nemožné, lze-li dluh splnit za ztížených podmínek, s většími náklady, s pomocí jiné osoby nebo až po určené době.
V případě, že je uveřejněna nabídka na internetových stránkách, je jejím přijetím smlouva uzavřena. V případě, že se prodejci zvýší náklady na obstarání zboží, nemůže to jít k tíži spotřebitelky, která smlouvu uzavřela v dobré víře, nemohla tedy chybu prodejce předpokládat. Jakmile je smlouva jednou uzavřena jsou strany povinny plnit podle smlouvy řádně a včas.
Bylo-li odstoupeno od kupní smlouvy ve lhůtě čtrnácti dnů od dodání zboží bez udání důvodu, má prodávající povinnost vrátit spotřebiteli všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy. Prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky spotřebitelce dříve, než mu spotřebitelka zboží předá nebo prokáže, že zboží bylo prodávajícímu odesláno. Jak již ale uvedla spotřebitelka v popisu stížnosti, smlouva byla zrušena ještě před tím, než zboží bylo spotřebitelce odesláno (toto právo vyplývá z preambule směrnice č. 2011/83/EU, konkrétně z jejího recitálu č. 40, který stanovuje, že právo odstoupit má spotřebitel i před získáním zboží do fyzického držení). Společnost je tak povinna vydat spotřebitelce peněžní prostředky, které od ní přijala v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy.
Získá-li někdo na úkor jiné osoby majetkový prospěch na základě právního důvodu, který ale odpadl, jedná se o bezdůvodné obohacení. V takovém případě má ten, kdo se bezdůvodně obohatil, povinnost vydat poškozenému to, oč se obohatil. Spotřebitelka by měla společnost vyzvat k vydání majetkového prospěchu. Společnost má povinnost plnit bezprostředně po výzvě. Pokud tento závazek nesplní řádně a včas, ocitá se v prodlení a spotřebitelka má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení. Více informací ohledně výzvy k vydání bezdůvodného obohacení je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3510/vyzva-k-vydani-bezduvodneho-obohaceni.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.