Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 15.4. 2019 mi byla doručena SMS, s tím, že dne 16.4. mezi 8-14hod obdržím balík do ruky. K tomu nedošlo ani následující den, tedy 17.4.2019. Dne 17.4. jsem se dovolala na placenou linku české pošty, na pobočku Ostrovského, Praha 5. Zde mi bylo řečeno, že dle systému je vidět, že nastala technická obtíž (druhým dnem nenastoupil člověk na rozvoz) a zásilka bude následující den odpoledne předána na poštu k osobnímu vyzvednutí. Kontaktovala jsem depo, avšak telefon nikdo nebral, ač byl v mezičase telefon obsazen. Balík si tedy zítra vyzvednu osobně. Žádám navrácení částky za tuto službu, tj. 106,- nebot nedošlo k plnění této služby, zároveň žádám o uhrazení nákladů spojených na volání placené linky České pošty, cca 30,- a náhradu mého času nad touto věcí stráveným- 500Kč.
Balík do ruky
Žádám navrácení částky za tuto službu, tj. 106,- nebot nedošlo k plnění této služby, zároveň žádám o uhrazení nákladů spojených s voláním na placené linky České pošty, cca 30,- a náhradu mého času nad touto věcí stráveným- 500Kč do 5 pracovních dnů, jinak celou záležitost předám právnímu zástupci.
|
Tweet |
Oproti službě Balík Na poštu lze v případě služby Balík Do ruky předpokládat, že jej Česká pošta doručí přímo na zadanou adresu nebo se o to alespoň pokusí. Teprve pokud doručovatel adresáta nezastihne, zanechá mu ve schránce oznámení o uložení zásilky na poště. Pokud nalezne spotřebitel výzvu ve schránce, ačkoli byl po celou dobu na dané adrese, může na příslušné poště podat reklamaci vadného dodání. Lze také telefonicky požádat o opakované doručení jiný vhodný den, a to zcela zdarma.
Česká pošta výslovně garantuje doručení balíku Do ruky následující pracovní den po podání. Podle Poštovních podmínek pro dodržení této lhůty stačí, když bude adresát daný den vyzván k převzetí zásilky u příslušné pošty, nebo jen to, že zásilka bude k vyzvednutí připravena. To však jedině „v případě, že i přes veškerou snahu o doručení balíku byl pokus o doručení neúspěšný,“ jak je uvedeno na webové stránce www.ceskaposta.cz. I zde je tedy na místě reklamace. Reklamovat lze na kterékoliv poště a spotřebitel by neměl odcházet bez potvrzení, které by mělo obsahovat shrnutí reklamace a datum jejího uplatnění. Česká pošta je povinna reklamaci vyřídit nejpozději do 30 dnů od jejího přijetí. Pokud se v této lhůtě k reklamaci nevyjádří nebo jí nevyhoví, může spotřebitel do jednoho měsíce podat námitku k Českému telekomunikačnímu úřadu. Zahájení řízení o námitce je však spojeno s poplatkem.
Česká pošta, s.p. se však rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman