Počet nahlášených stížností: | 111 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 4 |
Dne 5.1.2019 jsem objednal u firmy Toner 1 s.r.o. dvě sady tonerů do Canon tiskárny.Objednávka po číslem 172016027 mi byla slíbena dodat do 2.dnů.Ale když objednané zboží nepřišlo ani do 14. dnů, tak jsem smlouvu zrušil a požadoval vrácení částky 1670,-Kč, které jsem poslal na jejich účet.Ani po mnoha telefonátech a meilech,kde jsem poslal formou přílohy z mé banky potvrzení o provedené transakci,mi pan K. nepodal žádné vysvětlení proč mi nevrátili peníze na můj účet.Většinou slíbí,že mi zavolá,ale to se nikdy nestalo.Volal jsem též na jejich informace 777757050,kde jejich zaměstnanec mi slíbil,že mi pomůže, ale stále žádná odpověď.Jsem důchodce a tato částka není pro mne bezvýznamná i s ohledem na tu skutečnoust,že jsem si tyto tonery musel koupit u jiného prodejce.
B10378R1:Sada Canon PG-540XL+CL-541XL 2 ks kompatibilní Amor černá+barevná
Vrátit částku 1670,- Kč na můj účet ( číslo účtu jsem napsal do meilu)
|
Tweet |
Pokud se smluvní strany dohodly na zrušení smlouvy od počátku, mají povinnost vrátit si plnění tak, jak si sjednaly. Strana, která takto nepostupuje, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod dohodou o zániku smlouvy odpadl), jednalo by se tedy o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Společnost je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud podnikatel neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit podnikateli pokutu za přestupek. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.