Počet nahlášených stížností: | 117 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den.
Změnila jsem dodavatele plynu. Po urgencích mi Stabil energy
vystavila konečnou fakturu, kde je přeplatek 19291,00 Kč.
Datum splatnosti 05.04.2019, už čtyřikrát mě operátorka ujišťovala
při telefonickém rozhovoru, že určitě dnes peníze odejdou.
Už přestávám věřit, že to myslí vážně.
Prosím pomozte.
M. Červinková
Co nejdříve vrátit přeplatek.
|
Tweet |
Pokud se stala pohledávka spotřebitelky vůči společnosti splatnou (5. 4. 2019), je společnost v prodlení. Je-li společnost v prodlení, má spotřebitelka právo žádat navíc zákonný úrok z prodlení (aktuální výše zákonného úroku z prodlení činí 9,75 % ročně z dlužné částky).
Spotřebitelce doporučujeme, aby u společnosti uplatnila reklamaci. Společnost je dle § 14 odst. 1 písm. a) vyhlášky Energetického energetického úřadu č. 545/2006 Sb., o kvalitě dodávek plynu a souvisejících služeb v plynárenství (dále jen "vyhláška") povinna do 15 dnů ode dne doručení reklamace zaslat spotřebitelce písemné potvrzení o vyřízení reklamace na nevrácení zaplacených přeplatků. Bude-li reklamace uznána jako oprávněná, musí společnost dle § 14 odst. 1 písm. b) vyhlášky vrátit spotřebitelce do 30 kalendářních dnů ode dne uplatnění reklamace. Poruší-li společnost některou z výše uvedených povinností, jež jsou upraveny vyhláškou, má společnost povinnost zaplatit spotřebitelce 750 Kč za každý započatý den prodlení, nejvýše však 7 500 Kč dle § 14 odst. 2 písm. a) vyhlášky.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na Energetický regulační úřad, který má dle § 17 odst. 7 písm. e) bod 1 zákona č. 458/2000 Sb., energetický zákon, pravomoc rozhodovat spory o splnění povinností ze smluv, jejichž předmětem je mimo jiné dodávka plynu. Více informací lze dohledat na webové adrese https://www.eru.cz/cs/informacni-centrum.
Dobrý den paní Červinková,
Váš přeplatek byl zadán do internetového bankovnictví, nyní čekáme na zpracování bankou.
Děkujeme za pochopení.
Moc děkuji, peníze dnes přišly.
Shrnutí..
Dne 8.11.2017 jsme ukončili smlouvu.
Po urgencích nám 22.03.2019 vystavili vyúčtování.
Po dalších urgencích a za pomoci od Vás přišly peníze dnes
23.04.2019 Moc děkuji za pomoc. M. Červinková
Děkujeme, prosíme o uzavření stížnosti
Hodnocení:
Komentář: Proč to operátorky v jejich centru nebyly schopny vyřešit hned. Mohli jsme si ušetřit spoustu času a nervů.