Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Dobrý den, vzhledem k tomu, že jsem odešel z podniku a přestal jsem využívat
zaměstnanecké výhody, přešel jsem k 11.4. na předplacenou kartu. Obdržel jsem od Vás zprávu ohledně uskutečněné změny i s tím že mi byla dobita 300 Kč (aniž by mne někdo informoval jakou výši dobití požaduji). Protože mám mobilní data vypnuta a využívám pouze domácí WIFI, nechápu jakým právem mi účtujete poplatek 29 Kč/den za využívání internetu . Doufám, že z Vaší strany došlo k pochybení a že bude co nejrychleji zjednaná náprava. Vše si ještě ověřím na Vaší pobočce v Turnově. Předem děkuji za rychlé jednání a kladné vyřízení mé reklamace.
Navrácení neoprávněně požadované částky za využívání dat internetu
|
Tweet |
Pokud spotřebitel službu využil, ať už záměrně, nebo omylem, je společnost oprávněna si částku za datové připojení účtovat.
Pokud i přesto spotřebitel s vyúčtováním služeb nesouhlasí, je třeba uplatnit reklamaci. Reklamaci na vyúčtování ceny je spotřebitel oprávněn uplatnit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 2 měsíců ode dne dodání vyúčtování ceny za poskytnutou službu. Společnost je povinna vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení reklamace. Doručení vyřízení reklamace musí být provedeno prokazatelným způsobem.
V případě, že společnost reklamaci zamítla, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.
Pro úplnost dodáváme, že většina současných telefonů má možnost vypnutí datového přenosu ve svém nastavení. Vypnutí datového přenosu může sloužit jako pojistka pro případ, že by se uživatel omylem k internetu snažil připojit (ačkoliv nechce), je-li datový přenos vypnutý, telefon se nepřipojí.
Dobrý den,
částka 300 Kč je v případě přechodu z paušálu na dobíjecí kartu převedena vždy, je vyúčtována v poslední faktuře za paušální službu - o tomto by Vás, případně osobu, která podávala výpověď, měli informovat kolegové při podání výpovědi.
Co se týče jednorázového připojení k internetu, tak to skutečně bylo účtováno - telefon se k datové síti připojit 2x (15. 4. 2019 a 17. 4. 2019) - toto my nemáme jak ovlivnit - poplatek je účtován, pokud se telefon k síti připojí - blokaci u nás nastavenou nemáte. Každopádně jsme se v rámci vstřícnosti rozhodli, že Vám poplatek za tato připojení vrátíme formou kreditu - již jej máte připsán. Zároveň vám doporučím aktivaci služby "Upozornění na placení připojení k internetu", kdy každé připojení bude třeba nejdříve potvrdit v prohlížeči. Službu si můžete aktivovat v Moje O2, případně nám napište na info@o2guru.cz a pro ověření uveďte číslo SIM nebo PUK kód.
S pozdravem
Petr Mišurec, Guru pro Social Media, O2
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.