Počet nahlášených stížností: | 11 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, dne 21.3.2019 jsem zakoupila u EU Nábytek.cz přes net komodu (fa č.190300713, 2.570,- Kč), vyzvednout mi ji zajel kolega dodávkou dne 10.4.2019 do jejich skladu ve Frenštátu p. R.. Kde převzal jednu krabici a dovezl mi ji do Ovy. Bohužel jsme měli úmrtí v rodině a tak jsem krabici rozbalila až 16.4., nafotila oštípané hrany a poškrábané desky a tyto fotky s emailem, aby mi poradili, co s tím dělat jsem odeslala ne email, se kterým jsem od začátku komunikovala. Následoval odkaz na reklamační odd. a z reklamačního mi během 10 minut reklamaci zamítli "Z důvodu pozdního oznámení poškození, jsme nuceni Vaši reklamaci zamítnout. Zásilka při předání ze skladu k osobnímu odběru, byla v pořádku. Při převzetí bylo předáno nepoškozené zboží. V případě zájmu o zakoupení nového dílu nás prosím obratem kontaktujte a my Vám zašleme cenovou kalkulaci". Mám nějakou šanci s nimi ještě dále vyjednávat? Logicky nikdo nerozdělá 35kg karton, aby pak dovezl desky rozházené po autě, takže můj kolega převzal balík a ten mi předal. Navrhla jsem, zda pouze nevyměnit nejhorší část, což je poškrábaný šuplík a asi z toho důvodu nabídka na cenovou kalkulaci.
Děkuji za radu. kateřina Paulíková
TMP/0000209830 | 3 šuplíková komoda, buk, HANY 003 |
Navrhla jsem dle možnosti na jejich reklamačním protokolu, buď výměnu nebo slevu z ceny výrobku. Možnost výměny pouze nejvíce poškozeného dílu tam v možnostech nebyla.
|
Tweet |
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitelka právo od smlouvy odstoupit, neboť její reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.