Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý dne, dne 7. 4. 2019 jsem si na e-shopu Taškomat.cz objednala pánskou cestovní tašku, tento den mi přišel i potvrzující mail. Platba byla možna provést jen převodem, takže jsem ihned platbu provedla a dne 9. 4. 2019 jsem obdržela mailm potvrzení o přijetí platby. Dne 10. 4. 2019 jsem obdržela omluvný mail, že tašku kterou jsem si objednala, již nemají skladem a mám si vybrat jinou. Tak jsem ještě ten týž den odpověděla, vybrala si jinou tašku a zároveň jsem je upozorňovala, že původní mé zboží je na jejich e-shopu stále v nabídce. Jelikož mi nepřisla odpověď, tak jsem dne 12. 4. 2019 opět urgovala mou objednávku a přišla mi omluvná zpráva za pozdní reakci a zároveň jsem byla informována, že ani druhá taška není skladem. Čekají na odpověď ze skladových zásob, informaci budou mít 16. 4. a pokud bychd nesouhlasila, tak že mi ještě dnes tj. 12.4. zašlou zpět peníze na účet. Od této chvíle už žádná komunika z jejich strany. Pokoušela jsem se do společnoti dovolat, ale marně a zasla jsem ještě dvě mailové zprávy a žádná odpověď. Společnost mi dluží 3.390,- Kč
Kod 733 Pánská cestovní taška na kolečkách
Vrácení peněz, jelikož jsem si tašku objednala již jinde
|
Tweet |
Pokud se smluvní strany dohodly na zrušení smlouvy od počátku, mají povinnost vrátit si plnění tak, jak si sjednaly. Strana, která takto nepostupuje, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod dohodou o zániku smlouvy odpadl), jednalo by se tedy o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Podnikatelku je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Podnikatelka byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.