Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 18.4.2018 jsem obdržel zakoupenou bundu Halti Rokki, tedy po hlavní zimní sezoně 2018. Bundu jsem použil poprvé v lednu 2019 a následně 5 dní na lyžování v Rakousku. Celkem jsem na sobě bundu měl cca 7 dní!
Dne 27. 3. 2019 jsem odeslal bundu k reklamaci (trhající se kryty jezdců/zipu), kdy jsem žádal o odstranění vady, výměnu, popřípadě vrácení peněz. Na reklamci jsem obdržel dne 18.4.2109 toto vyjádření:
Reklamovaná závada: u dvou vnějších zipů se trhá látka, která jezdce kryje.
„Dle našeho názoru se jedná o mechanické poškození nesprávným způsobem zapínání (zipy na levé straně – zapínáno pravou rukou). Pokud je oděv (bunda) vybaven kryty zipů – zip je ukončen pod látkovým překryvem, je potřeba při zapínání držet jezdce zipu ze spodu (jezdec směřuje doů), tímto způsobem se zip schová pod látku a nedojde k poškození překryvu.“
REKLAMACE NEUZNÁNA.
S pozdravem,
Ing. J. S.
Nejprve bych rád uvedl, že jsem bundu koupil bez jakéhokoliv návodu či upozornění prodejce na skutečnost, že je u této bundy potřeba speciálního postupu při zapínání/rozepínání zipů. Při zapínání/rozepínání zipů na všech svých bundách zvládám rozepínání a zapínání zipů naprosto bez problémů a bez jakéhokoliv poškození překryvu zipů. Vlastním více softshellových bund, zimní bundy atd., na kterých se po mnoha letech používání neprojevuje žádné poškození krytu zipů/jezdců. Nutno dodat, že další kryty na této reklamované bundě jsou s podivem v pořádku. Vzhledem k uvedenému by se kryty zipů nepoškodily pouze v případě, že by se žádný ze zipů/jezdců na bundě nikdy nepoužíval, jelikož prodejce ví, že zrovna tyto jsou nekvalitně provedeny. To však nechci předestírat.
Stěžejním argumentem je, „…že se jedná o mechanické poškození nesprávným způsobem zapínání (zipy na levé straně – zapínáno pravou rukou).“ V tomto bodě bych asi rád požádal o instruktáž, či názornou ukázku, jak si zip na levém rameni/paži zapnout či rozepnout levou rukou? Zkusili jste to někdo někdy? Tedy v tomto konkrétním případě se to v naší rodině nepodařilo nikomu. Pokud je tedy zapínání zipu na levé straně (levé paži) pravou rukou chybné, jsou zipy nepoužitelné.
Jak jsem již uvedl, vlastním vícero bund, na kterých se neprojevuje naprosto žádné poškození krytu zipů, jelikož zvládám zapínání/rozepínání při svém věku a inteligenci naprosto bez problémů. Zřejmě však bylo použito lepších materiálů či řešení švů. Rád dodám fotografie jiných krytů bund či video jejich zapínání, rodina mi s tím ráda pomůže.
Vzhledem k ceně bundy (6.075,- Kč) chápu, že jakožto přeprodejce nemají nejmenší zájem na tom, aby reklamaci uznali. Ono se ale občas opravdu stane, že výrobek může být méně podařený, to však nehází stín na výrobce jako takového, pokud je toto schopen chybu akceptovat a racionálně situaci řešit. Dá se v mé situaci ještě něco podniknout, abych zvýšil šanci na adekvátní řešení situace?
Předem moc děkuji za reakci a radu.
S pozdravem,
M. Ambruzík
https://www.ecstore.cz/detail/obleceni-obuv-a-doplnky/bunda-halti-rokki-14txh-059-2032-c53/
Odstranění vady (opravu), či výměnu za nové zboží, nebo nebude-li to možné, pak na odstoupení od smlouvy.
|
Tweet |
Uplynulo-li od převzetí zboží více než 6 měsíců, musel v by případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci. Ceny znaleckých posudků se mohou lišit, proto spotřebiteli doporučujeme kontaktovat více soudních znalců a poměřit cenové nabídky, za kterých jsou ochotni znalecký posudek vypracovat.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.