Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den, loni jsem se registrovala na seznamce Academic singles (v pol.září 2018), kdy jsem zaplatila měsíční členství. Došlo k automatické prolongaci a začaly se mi automaticky strhávat peníze z účtu také bez jakéhokoliv upozornění. Nyní 17.4. mi přišla upomínka na email o nezaplacení částky 2530 (navýšení původní částky o dalších 300kc nevím proč).Okamžitě ten den jsem poslala výpověď- v emailu o zrušení členství ke dni 17.4... A zaplatila dlužnou částku 2530 kc s tím,že jsem myslela,že je to dluh za předchozí 3 měsíce..ale bohužel jsem si tím zřejmě předplatila další 3.Lze nějak zpětně získat částku alespoň za následující 3 měsíce. Poslali mi potvrzení,že mé prémiové členství končí v červenci (myslím 19.7...). Částka se mi dosud nestrhla z účtu,ale je poslána bohužel.Děkuji za odpověď.
Lucie
Zrušení členství ke dni 17.4.,vrácení poslané částky 2530kč.
|
Tweet |
Podle čl. 8 odst. 1 všeobecných obchodních podmínek společnosti (dále jen "VOP") musí být zpoplatněný smluvní vztah vypovězen minimálně čtrnáct kalendářních dní před uplynutím příslušné doby platnosti smlouvy (před koncem doby, na kterou byla služba zakoupena). Pokud k vypovězení smlouvy v uvedené lhůtě nedojde, prodlužuje se platnost smlouvy dle čl. 8 odst. 2 VOP o dobu, která byla sjednána při uzavření smlouvy. Všechny výpovědi jsou dle čl. 8 odst. 1 VOP účinné ke konci stávajícího předplatného. Pokud tedy smlouva nebyla včas vypovězena, měla by se dle VOP prodloužit o ujednanou dobu.
Než však dojde k samotnému uzavření smlouvy mezi spotřebitelkou a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitelku o době trvání závazku a o podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitelku řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013. Pokud společnost spotřebitelku o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohla by spotřebitelka namítat neplatnost smlouvy, neboť byla uvedena společností v omyl.
Dobrý den,
prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese michal.hlavacek@be2.com.
děkujeme Vám.
Dobrý den,
děkuji, budu Vás kontaktovat na Vámi uvedené emailové adrese.
Spotřebitelka nám formou samostatné stížnosti zaslala následující informace:
"Dobrý den, chci se vyjádřit k průběhu mé stížnosti ze dne 20.4., kdy jsem požadovala vrácení alespoň částky 2530kč neb jsem si omylem předplatila další 3 měsíce na téhle seznamce-bohužel až do 19.7.2019. 17.4. mi přišla upomínka o zpoždění zaplacení,hned ten den jsem poslala výpověď členství od 17.4.,ale potvrdili mi ji až od 19.7. Bohužel mi odmítají peníze vrátit s tím, že jsem při platbě platební kartou údajně souhlasila s jejich podmínkami (poslali i screenshot platební brány). Údaje podle mě nejsou dostatečně čitelné a viditelné.. Neakceptují ani zaplacení 1 měsíce navíc-zrušení členství ke dni 19.5.a zaplacení 749kč-odkázala jsem na případ z Vašich stránek- paní Eva G. (číslo 21304)-dotyčná zaplatila měsíční členství 2.1.2018 a 5.2. poslala výpověď-po dohodě zaplatila jen měsíc,můj případ je v tomhle podobný,ale ani na to nepřistoupili.."
V případě, že se spotřebitelka chce domáhat vrácení uhrazené částky, může se obrátit na svou banku s žádostí o tzv. chargeback, pokud ji banka poskytuje. Jestliže se však podaří získat zpátky peníze, je nutné počítat s tím, že společnost bude požadovat, aby byly opět uhrazeny. Nicméně, bez pravomocného rozsudku, který by závazně stanovil povinnost zaplatit, se jedná pouze o upomínání soukromoprávní cestou.
Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost na vývoj případu reagovat.
Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila.
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.