Počet nahlášených stížností: | 52 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V únoru 2019 jsem zakoupil voucher na 6 denní pobyt pro 2 osoby v Hevízu v Maďarsku. Po uplatnění voucheru cca 12.3. 2019 mi byla rezervace termínu penzionem potvrzena. Nicméně následně cca 10.4. mi bylo oznámeno penzionem, že s ohledem na to, že slevový portál neplatí, ruší moji rezervaci.
Kontaktoval jsem mailem jak portál PEPÁ CZ, tak i poslal doporučení dopis s žádostí o vrácení finančních prostředků. Zatím žádná reakce.
Pravděpodobně se obrátím na Policii ČR s oznámením o spáchání trestného činu.
Pokud však již konečný poskytovatel potvrdil termín, který následně zrušil, nejsem si jist zda vymáhat škodu i přímo na koncovém poskytovateli nebo pouze na slevomatu.
Voucher na wellnes pobyt do Lake Spa Hevíz v Maďarsku v penzionu Andrea pro dvě osoby na 6 dnů. Platnost poukazu od 16.6. do 31.8.2019.
Jak je uvedeno výše, kde uplatnit nárok na vrácení peněz, zda u slevomatu nebo u poskytovatele ubytování.
|
Tweet |
Odpovědnost slevového portálu Pepa.cz se váže zásadně ke správnému vystavení voucheru, případně garanci jeho použitelnosti. Portál může vystupovat buď jako pouhý zprostředkovatel uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a obchodníkem, nebo se jako vystavitel poukázky i zaručovat za to, že voucher bude možné uplatnit. Proto je důležité věnovat pozornost obchodním podmínkám, kde se můžete dočíst více o tom, do jaké pozice se daný portál staví.
V případě platební neschopnosti slevového portálu je pro spotřebitele příznivější, pokud portál vystupuje výhradně jako zprostředkovatel. Od chvíle, kdy spotřebitel voucher obdrží, může totiž trvat na dodání zboží či poskytnutí přislíbené služby, protože uzavřenou smlouvou je vázán přímo samotný obchodník poskytující službu. Hůře jsou na tom ti, jimž slevový portál vystavuje poukázky. Smlouva mezi spotřebitelem a obchodníkem nabízejícím konkrétní zboží či služby pak vzniká až ve chvíli, kdy spotřebitel voucher uplatní a obchodník jej přijme. Do té doby neexistuje mezi spotřebitelem a obchodníkem přímý právní vztah, a vrácení marně vynaložených peněz tak může spotřebitel požadovat pouze po slevovém portálu.
Jestliže tedy v daném případě společnost poskytující zájezd (penzion) převzala závazek, potom by spotřebitel měl trvat na uplatnění voucheru. V takovém případě společnost nemůže odmítnout akceptovat voucher kvůli nezaplacení faktury zprostředkovatelem.
Nebude-li možné spor vyřešit smírnou cestou prostřednictvím naší služby, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.