Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Pred rokem jsem zakoupila novy rodinny domek. Od sameho pocatku jsou problemy s topnym systemem.Nejdrive jsem na moje naklady zjistila, ze je obraceny smer topneho okruhu.To po mnohonasobne urgenci zhotovitel nechal opravit.Zcela chybel termostat ovladani podlahoveho topeni.Ten jsem si nechala na moje naklady zabudovat. Zhotovitel moje naklady nezpochybnil, slibil ze je uhradi. Dodnes je NEZAPLATIL.Topna soustava propousti vodu (pri podl. topeni je to velky a nakladny problem).kterou je treba dopoustet, aby kotel zustal v provozu.Zhotovitel (p.K.) na moje email. reklamace vubec neodpovida.V radu nekolika tydnu prijde remeslnik, ktery se v soustave"povrta" a prohlasi, ze to neni jeho problem a ze musi prijit, nekdo jiny.Zhotovitel v navaznosti na to a take s prodlevou nekolika tydnu posle jineho remeslnika a situace se opakuje, bez vysledku.Vodu je treba stale dopoustet.Zadny z remeslniku ani pres vyzvu neni ochoten o zasahu napsat zadny zapis a p. K. take neodpovida.Prodlevu realizuji,tak remeslnik urci termin opravy, ja si vezmu volno z prace,ale nikdo neprijde s oduvodnenim, ze resil nekde havarii.Dalsi termin je za 14 dni a takto se to opakuje vetsinou nejmene 2x. Zhotovitel zrejme ceka na marne ubehnuti zar.lhuty.( zbyva do konce zaruky jiz 8 mesicu.)Prosim o raduu, jak mam ostupovat a zda si mohu nechat opravit zavadu, jinym nezavislym dodavatelem.Pak budu mit obavy, ze to p.K. nezaplai, jako termostat.
Dekuji za pomoc.
Dagmar Brymova
nazev kotle je PROTHERM
Co nejdrive opravit, zjistit zavadu. Zrejme nekde unika voda a promaci se dum. Neustale vypinani kotle z duvodu poklesu tlaku, hrozi poniceni kotle.
|
Tweet |
Jestliže se na díle vyskytnou v záruční době vady, má spotřebitel právo na odstranění vady nebo přiměřenou slevu. U vady, která je podstatným porušením smlouvy, může rovněž od smlouvy odstoupit.
Vady je třeba je u zhotovitele reklamovat bez zbytečného odkladu poté, kdy byly nebo měly být zjištěny. Jestliže nelze reklamaci uplatnit telefonicky nebo emailem, doporučujeme komunikovat písemně s dodejkou.
Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce reklamace, popř. předžalobní výzvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné.
Podnikatel má povinnost reklamaci vyřídit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů, jinak se dopouští správního deliktu a je možné jej za to sankcionovat podle zákona. Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení § 19 odst. 3 ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
V případě marného uplynutí lhůty pro vyřízení reklamace se nám jeví v daném případě jako nejvhodnější nárok na přiměřenou slevu z kupní ceny.
Společnost nám vyjádření poslala, bohužel však nebylo vzhledem k nedopatření na naší straně ke stížnosti vloženo. Vyjádření společnosti tedy níže doplňujeme:
"Ke stížnosti paní Brymové uvádím, že se nezakládá na pravdě, protože vše, co paní Brymová reklamovala, bylo vyřešeno a nyní zbývá jen dořešit topení.
Zde to vypadá pouze na nutnost doplnění druhé expanzní nádoby na vyrovnání tlaku v topném systému, vzhledem ke skutečnosti, že po celou topnou sezónu k úniku tlaku nedošlo. Domluva s paní Brymovou byla taková, že po skončení topné sezóny natlakujeme jednotlivé okruhy a vyloučíme tento únik. Nicméně jsme ze strany paní Brymové byli donuceni zkoušku provést dříve ještě v topné sezóně a následně se musela zkouška přerušit, protože paní Brymové byla v domě zima.
Následné nezvednutí telefonu paní Brymové, která je schopna volat v jakoukoliv denní i noční hodinu, mělo za následek stížnost na Vašich stránkách.
Nyní opět probíhají zkoušky těsnosti topného systému a problém bude v nejbližší době odstraněn.
Co se týká pomocného termostatu, který si nechala paní Brymová instalovat i přes to, že topná soustava je osazena od předání domu termostatem Thermolink P, který se však paní Brymová nenaučila ovládat, tak ten jí proplatím proti účtence, avšak do dnešního dne jsem ji neobdržel.
Ještě jednou chci upozornit, že veškeré závady a reklamace řešíme v zákonné lhůtě, a to i přes skutečnost, že jsou uplatňovány telefonicky, maximálně někdy emailem."
Vzhledem k tomu, že se společnost vyjádřila tak, že si věc nepřeje řešit prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, stížnost zůstává uzavřena.