Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Dobrý den,
ráda bych podala stížnost na společnost O2 Czech Republic a. s., která poskytuje na své webové stránce i na prodejně klamavou informaci ohledně produktů společnosti Apple.
V názvu mobilních telefonů iPhone uvádí, že se jedná o verzi Single SIM u všech telefonů, které nabízí. Ovšem některá zařízení (iPhone XS, iPhone XR) nabízí možnost dvou SIM (nano-SIM a eSIM). To se ale od O2 nikdo nedozví, jelikož kvůli tomu, že společnost nenabízí službu eSIM na svém webu uvádí, že do telefonu lze použít jen jednu SIM. Což ale není pravda. iPhone XS i iPhone XR podporuje dvě SIM a žádná jiná verze neexistuje.
O této skutečnosti mě informovala i paní na prodejně, která mě varovala, že když si telefon iPhone XS zakoupím u jejich společnosti, tak mi v telefonu bude fungovat pouze jedna SIM, že společnost O2 má speciální verzi telefonu jen na jednu SIM. Tuto skutečnost jsem si byla ověřit přímo v prodejně Apple, kde mi sdělili, že se jedná o naprostý nesmysl.
Společnost O2 jsem o této skutečnosti i informovala, ale z jejich strany se nestala žádná změna ani odezva.
Nedokážu si vysvětlit, jak je možné, že si společnost takového formátu dokáže dovolit uvádět na internetových stránkách klamavou informaci o elektronických zařízení.
Děkuji moc a přeji pěkný den.
S pozdravem
Eva Karbanová
Mobilní zařízení společnosti Apple, iPhone XS a iPhone XR
Oprava na webových stránkách a neposkytování této klamavé informace na prodejně.
Ráda bych samozřejmě nějakou kompenzaci za to, jak se ke mě na prodejně chovali a že mi poskytli nepravdivé informace. Ale to bych chtěla asi moc. :)
|
Tweet |
Pokud byl při nabízení služby či zboží sdělen spotřebiteli nepravdivý údaj, mohlo by se jednat o klamavou obchodní praktiku, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Dozor nad dodržováním zákona o ochraně spotřebitele na úseku komunikací provádí Český telekomunikační úřad. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušuje zákon o ochraně spotřebitele, je vhodné podat podnět tomuto úřadu.
Dozorový orgán je oprávněn požadovat po podnikateli, aby ve správním řízení prokázal správnost skutkových tvrzení v souvislosti s obchodní praktikou, jestliže se takový požadavek s ohledem na oprávněné zájmy podnikatele a kteréhokoliv účastníka řízení jeví vzhledem k okolnostem daného případu jako přiměřený. Pokud podnikatel nepředloží požadované důkazy nebo pokud dozorový orgán považuje důkazy předložené za nedostatečné, považují se skutková tvrzení za nesprávná.
Dobrý den,
u produktů společnosti Apple tuto informaci nezobrazujeme právě z důvodu nepodpory eSIM v naší síti. Rozhodně ale nejde o žádnou speciální verzi telefonů určenou pouze pro nás.
Rád bych věděl, na které pobočce jste informaci od zaměstnankyně obdržela, jelikož v tomto směru byla reakce konzultantky chybná.
S pozdravem
Miroslav Trčka
Guru pro Social Media, O2
Dobrý den,
z vašich webových stránek, kde je informace ohledně Single SIM je dost matoucí, že do tohoto telefonu jdou využít SIM opravdu dvě. Což si myslím také není v pořádku a zákazníka to může odradit a dostane tedy neúplné informace o produktu.
A informaci ohledně speciální verze telefonů jsem získala na prodejně v Plzni v obchodním centru Plaza. Bylo mi dokonce doporučeno, abych si telefon koupila u konkurence, pokud chci využívat dvě SIM.
S pozdravem
Eva Karbanová
Děkuji za doplnění.
Ano, v naší síti ale eSIM využít nejde, proto uvádíme pouze podporu jedné standardní fyzické SIM karty. V okamžiku, kdy v síti eSIM spustíme, doplníme i popisek na webové stránky.
V opačném případě by totiž mohlo docházet k matení zákazníků v tom smyslu, že si zakoupí telefon s eSIM, která u nás ale fungovat nebude. Přesto díky za podnět. Zvážíme nějakou jinou formulaci tak, aby bylo zjevné, že zařízení námi nabízené se neliší od jiných prodejců.
S danou pobočkou celou záležitost prověříme.
S pozdravem
Miroslav Trčka
Guru pro Social Media, O2
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.