Počet nahlášených stížností: | 124 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Znění stížnosti
Dobrý den, 24.5.2018 jste byli u nás doma osloveni D. O. obchodními zástupci Centrální výběrová řízení,a.s.,kteří nás bohužel přesvědčili,abychom jim ukázali veškeré smlouvy energie.Na základě slibů,že ušetříme peníze,že u nás dojde ke změně dodavatele pouze v případě,že by to pro nás znamenalo úsporu a že,budeme informováni včas a pokud budeme souhlasit. už máme podepsanou platnou budoucí smlouvu u Comfort energy,protože cílem je NEHRADIT žádné sankce a pokuty a zároveň najít nejlevnějšího dodavatele,jsem podepsal podle obchodního zástupce nezávaznou,,Přihlášku,,.Ta samozřejmě byla závazná.Je v ní uvedeno,že jde o výběrové řízení s cílem dosáhnout ekonomicky výhodnější ceny energie.Po určité době se mi ozvalo X energie,že jsme u nich získali výhodné smlouvy na dodávky elektřiny a plynu.O nic se nemáme starat,veškeré kroky podnikli za nás na základě smlouvy,kterou s nimi podepsalo CVŘ na základě plné moci,kterou jsem jim podepsal.Bohužel jsem věřil,že vše probíhá podle slibů obch.zástupců..Dle mého názoru je zřejmé,že CVŘ podnikalo účelové kroky ve prospěch spřízněných dodavatelských společností (bez jakéhokoli výběrového řízení) bez ohledu na nevýhody pro mne jako zákazníka.Toto jednání považuji za podvodné.
Odstoupení od smlouvy
Odstoupení od smlouvy u COMFORT ENERGY jedná se o elektřinu a plyn.
|
Tweet |
Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.
Jestliže strana podepisující přihlášku vůbec nevěděla, jakou listinu podepisuje, resp. se domnívala, že podepisuje listinu jinou, mohlo by se jednat až o zdánlivé právní jednání pro nedostatek vůle dle § 551 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Dozor nad dodržováním pravidel ochrany spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více o podání na www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy. Zároveň je ale vhodné zprostředkovateli odvolat plnou moc.
Pokud by se podnikatel vyhýbal převzetí dopisu, uplatní se zákonná domněnka, že odstoupení zasílané prostřednictvím pošty došlo prodávajícímu třetí pracovní den po odeslání. Podnikatel v případě nesouhlasu musí pozdější termín doručení prokázat.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, pane Kocourku,
přihláškou do výběrového řízení se naše společnost zavazuje, že pro zákazníka zcela zdarma realizuje výběrové řízení na cenově výhodnějšího dodavatele energií.
Zákazníkovi garantujeme, že nový dodavatel bude cenově výhodnější, než je jeho stávající. Když tato kritéria splníme, podle podmínek výběrového řízení, které zákazník obdržel, se nám zákazník zavazuje, že služby nového dodavatele využije. Zákazníkům, kterým nebyla nalezena výhodnější cenová nabídka než u jejich aktuálně stávajícího dodavatele, je odesílán dopis s informací, že jim společnost Centrální výběrová řízení nenalezla výhodnější nabídku, než kterou mají aktuálně, a to společně s doporučením setrvání u jejich stávajícího dodavatele.
Abychom zákazníkům ulehčili administrativní zátěž spojenou s převodem k novému dodavateli, bezplatně za něj na základě ním uděleného souhlasu a plné moci sepisujeme s novým dodavatelem smlouvu.
Všechny podmínky výběrového řízení má od nás každý zákazník v písemné podobě. Pro zvýšení kvality služeb a ověření, že terénní pracovník předal klientovi jasné a srozumitelné informace, navíc každou přihlášku do výběrového řízení ověřujeme se zákazníkem následující pracovní den telefonicky tzv. verifikačním hovorem. V něm zákazníkovi znovu rekapitulujeme podmínky a proces výběrového řízení a ověřujeme, že jsou mu informace srozumitelné a se zařazením do výběrového řízení souhlasí.
Jestli máte pocit, že jsme ve výše popsaném procesu pochybili, obraťte se prosím na naši e-mailovou adresu ombudsman@cvras.cz. Ověříme postup sepsání přihlášky a zkontrolujeme verifikační hovor. Jestliže najdeme jakékoliv pochybení z naší strany, zajistíme vyřízení této záležitosti k Vaší plné spokojenosti.
Věříme, že vše vyřešíme k Vaší spokojenosti.
S pozdravem
Tým CVŘ
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.