Počet nahlášených stížností: | 15 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Mobilní telefon zakoupen 19. 10. 2012 v e-shopu.
Dne 17. 3. 2014 odeslán k reklamaci (po zapnutí tel. se objevila jen obrazovka s nápisem HTC, nezobrazila se další obrazovka s ikonami).
Spolu se zbožím zaslán originál dokladu o zakoupení a originál záručního listu, nabíječku a síťový kabel si ponechal zákazník.
Prodejce odpověděl emailem s tím, že reklamaci neuznává, že byla
zaviněna zákazníkem a připojil návrh na opravu za cca 2300,- Kč.
I když si zákazník není vědom poškození, smířil se s tím, že reklamace není uznána. Odpověděl emailem, že opravu nepožaduje.
Prodejce reklamované zboží vrátil a zatížil ho poplatkem cca 440,- Kč. Zákazník zboží nepřijal. Emailem bylo prodejcem sděleno, že poplatek (dobírka) se skládá z nákladů na vrácení zboží zákazníkovi a diagnostiky firmy, která zboží zkoumala. Po telefonické radě na vaší lince, že diagnostiku nelze předepsat zákazníkovi k úhradě, i když je reklamace oprávněná, bylo sděleno prodejci, že zákazník uhradí pouze náklady na dopravu vrácení zboží zpět klientovi. Prodejce se emailem vyjádřil, že poplatek za diagnostiku požaduje servisní firma, nikoliv prodejce. Z důvodu neúhrady poplatku si proto zboží ponechává. Zákazník nyní nemá ani zboží, ale ani originál dokladu o zakoupení (pouze kopii).
Telefon HTC Exproler E
Vrácení zboží zákazníkovi pouze za úhradu poštovného nikoliv poplatku za diagnostiku.
|
Tweet |
Reklamace nesmí být spojena s žádným poplatkem, takové ujednání by bylo neúčinné, protože by znamanalo nerovnováhu mezi právy a povinnostmi stran. Občanský zákoník dále považuje za nepřípustná smluvní ujednání omezující práva spotřebitele při uplatnění odpovědnosti za vady či odpovědnosti za škodu. Prodávající je povinen zboží vrátit spotřebiteli stejným způsobem, jakým ho od něj obdržel. Prodávající neoprávněně zadržuje cizí věc a spotřebitel ji může požadovat zpět z titulu vlastnického práva.
Společnost Salbio data tech. s.r.o. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.
Spotřebitelé mají nadále možnost pokračovat v řešení sporu v občanskoprávním řízení. Před samotným podáním žaloby doporučujeme zaslat společnosti předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu. Vhodné je také právní zastoupení. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati.