Společnost


Zdeněk Drozd

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#32237Tři reklamace- odstoupení od smlouvy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 3 dny 9 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
23.04.2019, před 6 lety

Kamil Kadlec

Znění stížnosti

Dobrý den,
dne 16.1.2019 byl zakoupen u výše uvedené společnosti nový mobilní telefon, dne 21.1.2019 byl reklamován z důvodu vady fotoaparátu- skvrna na fotografiích při focení s bleskem. Dne 12.2.2019 mi byl telefon vrácen s tím, že závada se neprojevila. Tak jsem to při převzetí na prodejně chtěl vyzkoušet a závada tam byla pořád, takže ten servis to špatně otestoval a sám prodejce to uznal. Proto prodejce vydal s datem 13.2.2019 další reklamační list, kde uvedl, že se jedná o stejnou reklamaci a zároveň, že se jedná o druhou reklamaci a že žádá o důkladné prověření a znovu tam popsal důkladněji tu stejnou závadu. Tato druhá reklamace byla vyřízena až 8.3.2019 opravou a převzetím telefonu, byť to vlastně byla pořád ta první reklamace a prodejce nesplnil tu zákonem stanovenou lhůtu 30 dnů na vyřízení reklamace. Dne 23.4.2019 byl telefon opět reklamován z důvodu opětovné závady na fotoaparátu- vadné ostření při focení natáčení videa a na návrh na vrácení peněz mi prodejce telefon přijal na další záruční opravu s tím, že on navrhuje opravu zboží, protože se nejedná o stejnou závadu a věc prý zatím byla opravována pouze jednou, ale to že u první reklamace testování odflákli a telefon vadný vrátili, už ho jaksi nezajímá. Do protokolu si napsal, že navrhuje opravu zboží a já jsem si tam nechal dopsat, že požaduji odstoupení od kupní smlouvy a teď prý mám zas čekat zase až 30 dnů na vyřízení reklamace. Prosím o posouzení a návrh, jak dále postupovat, protože nechci čekat už potřetí zase 30 dní. Děkuji.


Produkt

Mobilní telefon ULEFONE S9 Pro Gold, IMEI 358 880 090 538 359


Požadované řešení

Odstoupení od kupní smlouvy a vrácení peněz z důvodu nesplnění 30 denní lhůty u první reklamace nebo z důvodu již třetí závady na fotoaparátu mobilního telefonu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.4.2019 14:24, před 6 lety

Dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, má prodávající na vyřízení reklamace včetně odstranění vady 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Marné uplynutí lhůty se pak považuje za podstatné porušení smlouvy, které spotřebiteli umožňuje na základě § 2002 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, odstoupit od smlouvy.

Obecně platí, že pokud prodávající reklamaci zamítl s odůvodněním, že se závada neprojevila, ale daná závada na produktu skutečně je a stále trvá, prodávající nevyřídil reklamaci do 30 dnů řádně a spotřebiteli tak plyne právo na odstoupení od smlouvy.

V daném případě však spotřebitel svým následným jednáním konkludentně akceptoval toto prodlení a právo na odstoupení nevyužil. Uplatnil reklamaci znovu a mobil mu již byl opraven. Z důvodu takového prodlení a následné dohody o opravě produktu již spotřebitel právo na odstoupení pozbyl.

Občanský zákoník stanoví, že pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy.

O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady. O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady.

Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud v usnesení ze dne 29. 8. 2013, sp. zn. 33 Cdo 2979/2012. Dle citovaného rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.5.2019 22:20, před 6 lety

Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.