Počet nahlášených stížností: | 606 |
Z toho za letošní rok: | 66 |
Stále v řešení: | 19 |
Dnes 23.4.2019 v 15:16 jsem byla v Kauflandu v Šumperku si vyzvednout nůž na informacích. Arogantní ženská neodpověděla ani na pozdrav. Dala jsem ji kartičku s nasbíranými body a ona mi odmítla vydat nůž za 30 Kč a vyjela na mě s tím, že chce učtenku z nákupu za min. 500 Kč. Řekla jsem, že to ale nemám a tak se otočila a odešla se věnovat jiným věcem. Pokud vím, tak stačí mít nasbíráno šest bodů a o učence řec nebyla.
Požaduji vysvětlení celé situace, zda měla právo po mě chtít účtenku. Nehledě na její arogantní a nepříjemné chování.
|
Tweet |
Pokud se spotřebitelka setká s neprofesionálním chováním zaměstnanců společnosti, doporučujeme to řešit rovnou na místě, nejlépe s vedoucím provozovny, případně se spotřebitelka může obrátit přímo na vedení společnosti.
V daném případě bude záležet na podmínkách celé akce. V případě, že součástí podmínek k získání nože za zvýhodněnou cenu, nebylo potřeba pouze získat nutný počet bodů, ale také uskutečnit nákup v určité výši, potom by daný nůž za sníženou cenu náležel spotřebitelce teprve po splnění všech podmínek akce.
Prodávající při propagaci svého zboží (včetně doprovodných akcí) činí vůči spotřebiteli nabídku k uzavření smlouvy a zavazuje se dodat toto zboží. Z tohoto pravidla však existují dvě výjimky. Jednou z nich je výhrada vyčerpání zásob a druhou je ztráta schopnosti podnikatele plnit. Pokud pro velký zájem kupujících není prodávající schopen dodat zboží, nenese za to zodpovědnost, pokud tedy tak nejedná úmyslně. Není tedy po právu požadovat po prodávajícím dodání zboží, bylo-li vyprodáno.
Kdyby ale prodávající slibované zboží vůbec neměl v úmyslu dodat a celá akce měla sloužit pouze k nalákání zákazníků na jeho služby, mohlo by takové jednání naplňovat znaky tzv. vábivé reklamy, která je zakázanou obchodní praktikou dle přílohy 1 písm. d) k zákonu o ochraně spotřebitele. Má-li spotřebitelka důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, může se obrátit na krajský živnostenský úřad, který je v tomto případě kompetentní vyhodnotit, zda se společnost dopustila klamavé obchodní praktiky dle přílohy 1 písm. d) zákona o ochraně spotřebitele a případně má možnost prodávajícímu uložit ve správním řízení pokutu.
Vážená zákaznice, děkujeme za Váš podnět.
Rádi bychom ho s Vámi dořešili k Vaší spokojenosti. Nebude-li Vás to obtěžovat, kontaktujte nás prosím na naší bezplatné zákaznické lince 800 165 894 nebo e-mailem na service@kaufland.cz.
Zákaznické centrum, Kaufland Česká republika
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.