Společnost


Invia.cz, a.s.

Počet nahlášených stížností:127
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:4
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#32250Nevrácení zálohy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 3 dny 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
23.04.2019, před 6 lety

Alena Klapalová

Znění stížnosti

Dne 25. 3. 2019 jsem uhradila zálohu na zájezd ("avízo") v čásce 2200 Kč - potvrzeno ze strany Invie (pracovnice Bára Schneiderová) dne 26. 3. 2019. Id cestovní smlouvy: 6272782. Bohužel po několika dnech mi bylo oznámeno, že v daném termínu není volná kapacita, byl mi nabídnutý jiný termín, nicméně za vyšší cenu. Od smlouvy jsem tedy ustoupila a zaslala všechny potřebné dokumenty - dne 8. 4. 2019 - opětovně s potvrzením o obdržení. 21. 4. 2019 jsem zaslala dotaz (email výše uvedené pracovnici) ohledně vrácení peněz - jelikož k vrácení nedošlo. K mému velkému překvapení bylo jedinou reakcí zaslání mailu s výzvou o zaplacení další splátky celkové částky.

Ráda bych věděla: 1. kdy mi bude záloha vrácena?...a tak ze zájmu také i: 2. kde se ztratily dokumenty (které jsou nahrávány do systému)....a 3. jaký systém Invia má - když funguje tak, jako v tomto případě.

Děkuji,
Alena Klapalová


Požadované řešení

okamžité vrácení zálohy a vysvětlení


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.4.2019 09:29, před 6 lety

Pokud spotřebitelka jedná o zájezdu s cestovní agenturou (společnost Invia a.s.), měla by vědět, že samotnou cestovní smlouvu uzavírá vždy přímo s cestovní kanceláří. V případě jakýchkoliv problémů se zájezdem se musí obrátit na cestovní kancelář, která je uvedena ve smlouvě.

Podle ustanovení § 2533 občanského zákoníku může pořadatel před zahájením zájezdu od smlouvy odstoupit jen tehdy, byl-li zájezd zrušen.

Podle § 2534 odst. 1 občanského zákoníku zrušil-li pořadatel zájezd, nabídne zákazníkovi náhradní zájezd celkově odpovídající alespoň tomu, co bylo původně ujednáno, pokud je v pořadatelových možnostech takový zájezd nabídnout.

Ustanovení § 2534 odst. 2 téhož zákona říká, že dohodnou-li se strany o náhradním zájezdu, nemá pořadatel právo zvýšit cenu, i když je náhradní zájezd vyšší jakosti. Je-li náhradní zájezd nižší jakosti, vyplatí pořadatel zákazníkovi rozdíl v ceně bez zbytečného odkladu.

Další ustanovení § 2535 odst. 1 občanského zákoníku stanoví, že zruší-li pořadatel zájezd ve lhůtě kratší než dvacet dnů před jeho zahájením, uhradí zákazníkovi penále ve výši 10% z ceny zájezdu. Právo zákazníka na náhradu škody tím není dotčeno.

Podle § 2542 občanského zákoníku má spotřebitel dále právo na náhradu škody, která mu v důsledku zrušení zájezdu vznikla. Podle tohoto ustanovení pořadatel odpovídá zákazníkovi za splnění povinností ze smlouvy o zájezdu bez zřetele na to, zda v rámci zájezdu poskytují jednotlivé služby cestovního ruchu jiné osoby.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud podnikatel neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit podnikateli pokutu za přestupek. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.5.2019 21:50, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.