Společnost


be2 S.a.r.l.

Počet nahlášených stížností:2795
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

71%
29%
Toto skore je založeno na 506 stížnostech.

#32270Žádost o navrácení poplatku ve výši 4 788 kč

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 4 dny 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
24.04.2019, před 6 lety

Vera Vránková

Znění stížnosti

Dobrý den,
registrovala jsem se u této seznamovací agentury, přičemž mi bylo nabídnuto různé možnosti platby. Vybrala jsem si jednu platbu za 399 kč v domnění, že platím roční poplatek. Nevšimla jsem si, že je dole malinkatým písmenem napsáno, že za takovouto měsíční cenu se poplatek platí jednorázově za celý rok. Registrovala jsem se 17.3.2019 a tentýž den jsem posílala na zákaznickou linku žádost, že jsem omylem zaplatila špatně registraci a proto žádám o zrušení totoho poplatku. Bylo mi napsáno, že mám poslat výpověd' s vlastnoručním podpisem, což jsem učinila 20.3. 2019. Bohužel jsem teď zpětně zjistila, že si roční poplatek ve výši 4 788 Kč strhli z mého účtu 19.3.2019 a nechtějí mi ho vrátit.
Způsob, jakým mají zinzerováno možnosti plateb včetně malinkatých písmen, jak to vlastně s tou platbou je, považuji za klamání spotřebitele. Nedostatečně mne informovali o ceně a podmínkách jak a kdy mám možnost odsotupit. Navíc jsem posílala výpověď z členství hned 2 dny po mé registraci s žádostí, aby zrušili mé "měsíční" poplatky a oni přijali výpověď s tím, že členství zruší až za rok a strhli si výše uvedenou částku.
Prosím o informaci, jak v tomto případě postupovat. děkuji Věra Vránková


Produkt

Online seznamovací agentura


Požadované řešení

navrácení poplatku ve výši 4 788 kč zpět na můj účet


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.4.2019 17:46, před 6 lety

U smluv uzavřených prostřednictvím prostředku umožňující komunikaci na dálku (např. internet) má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit ve lhůtě čtrnácti dnů ode dne uzavření smlouvy. Dle § 1837 písm. a) občanského zákoníku spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy o poskytování služeb, jestliže byly splněny s jeho předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a podnikatel před uzavřením smlouvy sdělil spotřebiteli, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy. Souhlas musí být výslovný (pouhý odkaz na obchodní podmínky je nedostačující) a musí být učiněn při uzavírání smlouvy. V případě sporu by musela společnost prokázat, že spotřebitele informovala a že souhlas byl ze strany spotřebitele vysloven.

Spotřebitel může tedy odstoupit od smlouvy o poskytování služeb, pokud ještě nedošlo k jejich splnění. Započala-li společnost s plněním služeb na základě výslovné žádosti spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy, uhradí spotřebitel společnosti pouze poměrnou část sjednané ceny za plnění poskytnuté do okamžiku odstoupení. Je-li sjednaná cena nepřiměřeně vysoká, uhradí spotřebitel společnosti poměrnou část ceny odpovídající tržní hodnotě poskytovaného plnění.

Pokud spotřebitel odstoupení od smlouvy ve stanovené 14 denní lhůtě zaslal prokazatelnou formou například prostřednictvím společností uváděné emailové adresy: zakaznickyservis@be2.cz či faxu, popřípadě se pokoušel zaslat, ale z důvodů na straně podnikatele mu to nebylo umožněno, stačí přeposlat společnosti znovu tento email, popřípadě fax, a tím prokázat snahu o včasné a řádné odstoupení od smlouvy v souladu s Všeobecnými obchodními podmínkami společnosti. Zkracuje-li společnost spotřebitele na jeho právech, k takovému jednání se nepřihlíží a jde to k tíži společnosti.

Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínky ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.

Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.

Pokud bylo mezi stranami sjednáno poskytování služeb v rámci placeného členství, mohla být sjednána i jejich automatická prolongace. Se sjednáním služby mohl spotřebitel souhlasit i s prováděním opětovné platby. Tyto skutečnosti je třeba si ověřit. Pokud budou naplněny, doporučujeme spotřebiteli smlouvu v souladu s obchodními podmínkami prokazatelně vypovědět.

Jestliže spotřebitel nestihne odstoupit ve 14 denní lhůtě, lze dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. smluvní vztah vypovědět. Pro ukončení smlouvy je tedy vhodné zaslat společnosti výpověď. Výpověď je účinná jejím doručením a spotřebitel má v takovém případě právo na vrácení poměrné části zaplacených peněžních prostředků za dané období.

Žádat vrácení již zaplacených částek za minulá období by bylo možné pouze v případě, pokud by osoba, která uzavřela smlouvu, prokázala, že nebyla o automatickém prodloužení smlouvy informována, a že nebyla seznámena s cenou poskytované služby.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
26.4.2019 18:04, před 6 lety

Dobrý den,

prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese michal.hlavacek@be2.com.

děkujeme Vám.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
29.4.2019 11:18, před 6 lety


Vera Vránková

Dobrý den,
ten den, kdy jsem se registrovala, jsem rovnou podala žádost o zrušení. Přesnou komunikaci vidíte níže. Nemohu za to, že to zákaznický servis pochopil jako pouze zrušení členství. Možnosti platby totiž maji na webu napsané nesrozumitelně a s velmi malými písmenky naznačeno, jak to s měsíční platbou vlastně myslí. Beru to jako záměrné klamání spotřebitele. Pak jsem si toho všímla a hned jsem napsala a požádala o zrušení a přesto mi platba byla strhnuta. Kdyby se na zákaznický servis dalo dovolat, myslím, že bychom to vyřešili hned.
Proto opravdu žádám o navrácení poplatku zpět.

Děkuji

Dobrý den,

děkujeme za Vaši zprávu.

Je nám líto, že si nás přejete opustit.

Pojďme se podívat, jak byste mohli jednoduše své členství zrušit. Akceptujeme žádosti o výpověď které jsou zaslány faxem, dopisem nebo jako přílohu emailu. Upozorňujeme, že Vaše žádost musí být podepsána.

Nezapomeňte prosím uvést Vaše celé jméno a emailovou adresu, abychom Váš profil mohli identifikovat a odpovědět Vám v co nejkratším čase.

Po zpracování výpovědi obdržíte potvrzovací email s datem vypršení Vašeho členství. Pokud tento email neobdržíte neváhejte nás opět kontaktovat.

Zde jsou možnosti, jak nám zaslat Vaší podepsanou výpověď:

Příloha emailu (.pdf .jpg nebo .gif) přímo odpovědí na tento email.
Fax: 00420 227203713
Poštou: be2 S.à.r.l. 13, rue du Commerce L-1351 Luxembourg Luxembourg

DŮLEŽITÁ INFORMACE
Aby se zastavilo automatické obnovení Vašeho předplatného, je potřeba zaslat Vaši podepsanou žádost o výpověď nejméně 4 dny před jeho obnovením.
Datum svého obnovení si můžete překontrolovat online kliknutím přímo na ikonu kruhové fotografie a pak kliknutím na možnost "Nastavení"

S přátelským pozdravem
Academic Singles zákaznický servis
____________________
e-mail: zakaznickyservis@academic-singles.cz
http://www.academic-singles.cz

be2 S.à.r.l. 13 rue du Commerce, L-1351 Luxembourg
Commercial Register , B 123206
Managing Director: Laetitia Pateau

17/03/2019 15:51 - veselajeptiska@email.cz wrote:
Dobrý den,
jsem na webu poprvé a právě jsem si omylem zaplatila měsíční příspěvek za 400 kč měsíčně. Prosím o zrušení měsíční platby. Pochopila jsem to tak, že se 400 kč platí za celý rok. Prosím o zrušení a jako nový uživatel nejdříve zkusím měsíční platbu za 150 kč.

Děkuji Věra

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.5.2019 07:47, před 6 lety

Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. Pokud tak společnost neučiní, bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.6.2019 12:33, před 6 lety

Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.