Počet nahlášených stížností: | 147 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den.
V létě 2018 jsem zakoupil v Hech Lety dvě elektrické čtyřkolky pro mne a pro syna. Po cca několika projížďkách větší čtyřkolka přestala fungovat. Odvezl jsem jí na reklamaci (z Plzně na prodejnu Hecht lety to mám 80 km, tzn. 160 km jedna cesta). Záruku uznali, prasklá pojistka. 4kolka na místě fungovala, nicméně doma při první vyjíždce ujela asi 7 kilometrů a vybila se (reálný dojezd byl okolo 40 kilometrů, které jsem při prvních 3 jízdách dosáhl bez problému). Opět jsem ji zavezl na reklamaci, kde mi ji po několika týdnech vrátili s "nově naformátovanou baterií". 4kolka opět ujela několik km a úplně se vybila. Zase jsem ji odvezl na reklamaci, kde jsem dostal vyjádření uznání reklamace "oprava elektroinstalace". 4kolka ujela opět asi 6 kilometrů a zase se vybila. Na po 4té jsem odvezl 4kolku s tím, že odstupuji od smlouvy a chci peníze zpět nebo nový kus. Preferoval jsem nový kus, jelikož chci se synem na 4kolce jezdit a vrácení peněz pro mě není řešením. Několikrát jsem popisoval závadu, vždy naprosto stejnou, baterie se skládá t 5ti 12V článků a při první závadě se pravděpodobně vyzkratoval druhý článek. Problém je ten, že 4kolka ukazuje plné nabytí a najednou z ničeho nic přestane fungovat. Elektrická 4kolka váží asi 80kg, není to vůbec jednoduché dostat ji 6-8km pěšky zpět, nemluvě o 4 x reklamaci, což je jíž 8x cesta po 160 km. Chci za své peníze dostat to, co jsem si koupil a zatím je to jen jeden problém za druhým. Přeze všechno se mi Hecht snaží vnutit zpět opravenou 4kolku, ale ja na po 4té odmítám převzít stejný kus
HECHT 56152
Rád bych dostal zcela nový kus s dvouletou zárukou na nový výrobek.
|
Tweet |
Není-li možné věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad, má spotřebitel dle § 2169 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, právo na dodání nové věci nebo může od smlouvy odstoupit. Ustanovení § 2169 odst. 2 říká: " Právo na dodání nové věci, nebo výměnu součásti má kupující i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má kupující i právo od smlouvy odstoupit."Dle ustálené judikatury se za opakovaný výskyt vady považuje výskyt téže vady po jejích alespoň dvou předchozích opravách (dvě předchozí uznané reklamace).
Z výše uvedeného vyplývá, že spotřebitel je oprávněn požadovat nový kus nebo od smlouvy odstoupit. Spotřebitel správně požadoval tato řešení již při uplatnění čtvrté reklamace. Prodávající nyní není oprávněn vyřídit reklamaci opravou věci a měl by buď dodat zboží nové nebo nechat spotřebitele od smlouvy odstoupit.
Co se týká nákladů na přepravu čtyřkolky k reklamaci, o právu na náhradu účelně vynaložených nákladů při uznané reklamaci hovoří § 1924 občanského zákoníku. Je-li kupující oprávněn požadovat nápravu vadného plnění, náleží mu i náhrada nákladů účelně vynaložených při uplatnění tohoto práva. Neuplatní-li však právo na náhradu do jednoho měsíce po uplynutí lhůty, ve které je třeba vytknout vadu, nebude mu právo na náhradu nákladu v případném soudním sporu přiznáno.
K tomu je však třeba dodat, že se vždy jedná o nejnižší možné náklady. Pokud například kupující zvolí nákladnější variantu dopravy, není mu prodávající povinen hradit plnou výši skutečně vynaložených nákladů. Prodávající je tedy povinen poskytnout náhradu pouze do výše nákladů nejnutnějších.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, pane Čechu,
Vaše zkušenost nás velice mrzí. Vzniklou situaci budeme řešit co nejvíce k Vaší spokojenosti. Vámi reklamovaný výrobek byl zaslán na náš centrální sklad, aby bylo možné adekvátně posoudit případný technický problém. V nejkratším možném čase Vás bude zodpovědná osoba kontaktovat.
Velice Vám děkuji za pochopení. Patrik Chrudimský, Hecht Motors s.r.o.
Dobry den.
Dokonce jsem jel se znova podivat na ctyrkolku, kde jsem ji na miste rovnou vyzkousel, kde bylo receno, ze je prekontrolovana a ze je v poradku. Ujel jsem s ni v Letech 5 kilometru a ctyrkolka se naprosto vybila. Zadal jsem o detailni rozbor co bylo delano, jak bylo odzkouseno (nic jsem nedostal). Nerozumim, kdyz v protokolu bylo napsano, ze bylo vse odzkouseno a je OK, tak proc ja jako zakaznik, musim jet dalsich 160 km abych ctyrkolku vyzkousel zjistil, ze je tak jak to bylo porad - NEOPRAVENE? Bylo mi receno, ze pry nemate povolenou jezdit na ctyrkolkach, nechapu jak chcete zavadu odhalit. I auto kdyz se dava do servisu, tak po odstraneni zavady se prece dela zkusebni jizda, ze je zavada odstranena. Vznikaji vsem akorat vicenaklady (me za dopravu a vam za neustale kontrolovani, i kdyz velice pochybuji, ze to nekdo nekdy kontroloval). Pan P. R. (viz referenční údaj), ktery se "snazi" vec resit, mi jasne vzkazal, ze pokazde byla zavada jina a tudiz nevznika narok a dokonce mi napsal, ze zivotnost baterii je 6 mesicu a stoji si teda za tim, ze vyrobek je OK. Jiz jsem zkontaktoval p. P. K. (viz referenční údaj), ktery je soudni znalec a posleze pojede ctyrkolka na diagnostiku k nemu. Ctyrkolka nevykazuje zadne znamky opotrebeni (aby ujela enormni najezd a baterie odesla). Neni mozne, aby baterie po najetych 400 kilometrech z puvodni kapacity 50km ujela 5km.
Zde z Vasich stranek cituji uryvek, ktery je naprosto s rozporem co resime a jedine co chci, je mit funkncni vyrobek!
Co je pro nás důležité?
Aby výrobek byl designově povedený, funkčně perfektní, bezpečný, ergonomicky vyvážený a odpovídal požadavkům evropských zákazníků a norem. Aby byl zákazník se zakoupeným strojem maximálně spokojený.
Díky obrovským prodejům tyto požadavky doplňuje skvělá bezkonkurenční cena, ve které jsou často zahrnuty komponenty u konkurence neznámé nebo používané jen v nejvyšších prémiových modelech. Jen na přípravě návodu pracuje celé oddělení osmi vyškolených specialistů na grafické práce, normy a homologace.
Není možné jen nabízet a prodávat, a proto klademe velký důraz na férový přístup k zákazníkovi. Právě kvůli vám, zákazníkům, držíme 7 dní v týdnu prodejní dobu od 8 do 20 hodin, aby pro vás nebylo složité a zdlouhavé zajet do prodejny, potřebujete-li něco nutně například při práci na zahradě. Vše tak můžete rychle a efektivně vyřešit.
Výrobky HECHT dodáváme do většiny států EU, ale i za její hranice. Naším nejvzdálenějším zákazníkem je Jižní Korea. O tom, že výrobky HECHT jsou kvalitní, svědčí například velké prodejní úspěchy na nejnáročnějším trhu EU, v Německu, kde pravidelně dostáváme výborné známky v konkurenčním testování.
Co se týče povahy vady, za se dle judikatury Nejvyššího soudu posuzuje dle toho, jak se vada projevuje, resp. jaký vliv má na používání věci vůči spotřebiteli. Pokud tedy byl vždy problém s kapacitou (výdrží) baterie, jedná se z pohledu práva o stejné vady. Baterie sice většinou mají skutečně nižší životnost než ostatní součásti výrobku, takže po určité době užívání již nelze uplatňovat práva z vadného plnění vzhledem k nedostatečné kapacitě baterie, nicméně to musí být posouzeno vždy individuálně. V žádném případě nelze stanovit hranici od koupě věci (např. 6 měsíců) s tím, že po této době již má spotřebitel ohledně baterie "smůlu".
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost reagovat.
Dobrý den, pane Čechu,
na základě zjištění centrálního servisu došlo k výměně baterií, u kterých je životnost 6 měsíců. Výrobek Vám bude dle dohody doručen na uvedenou adresu. Mrzí nás, že jste si doposud nemohl dostatečně užít jeho výhod. Rád bych Vám poděkoval za kladný postoj při řešení této reklamace a přeji Vám spoustu zážitků při využívání naší čtyřkolky. Patrik Chrudimský, Hecht Motors s.r.o.
Stížnost přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl na vývoj reagovat, případně stížnost uzavřít.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.