Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Objednal jsem si 2ks zahr.lehátek (zboží) za 5500Kč+200Kč doprava(dále KC).Zboží mi dorazilo.Jedno lehátko jsem vybalil,postavil na podlahu(dlažba v bytě),vyzkoušel velikost,ta mi nevyhovovala,tak jsem zboží v souladu s §1829zák.č.89/2012(OZ)ve 14denní lhůtě vrátil.
Prodejce mě informoval ,že při "ohledání obou lehátek,jsme zjistili známky používání jednoho lehátka-má oděrky na patkách,čili kontakt se zemí " a že zboží nemohu vrátit!
Odp.jsem,že jedná v rozporu s OZ,zejména §1833,že jsem se zbožím nakládal výhradně způsobem,ke kterému je určen.
Odp.mi,že zboží je z jeho pohledu 100% znehodnoceno, navrhl mi,že mi jej pošle zpět.
Vyzval jsem ho prostřednictvím předžalobní výzvy k vrácení KC.
Napsal mi,ať se rozhodnu,jestli chci vrátit část Zboží nebo jestli odstupuji od vrácení.S tím,že,když se nerozhodnu,pošle mi obě lehátka.
Odpověděl jsem,že nechápu co ode mě ještě očekává,že jsem jasně odstoupil od kupní smlovy,opakovaně jsem jej vyzval,aby mi vrátil KC.
Peníze doposud neposlal. Já preferuji neřešit věc soudně, ale za stávajích okolností mi jiná možnost nezbývá.
Zboží: hliníkové lehátko RELAX 2ks v celkové ceně 5500Kč+200Kč dopravné.
Vrácení kupní ceny na můj účet, který je uveden v předžalobní výzvě.
|
Tweet |
Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, má prodávajácí povinnost vrátit mu všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, a to stejným způsobem, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy. Odstoupení od smlouvy je jednostranné právní jednání. Doručením odstoupení druhé straně se smlouva od počátku ruší a strany mají povinnost vrátit si vzájemné plnění. Spotřebitel odpovídá podnikateli pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. V takovém případě by prodávající musel prokázat, že zboží bylo při převzetí bezvadné.
Společnost byla o podané stížnosti informována, ale neprojevila zájem se k ní vyjádřit. Jelikož je služba VašeStížnosti.cz založena na principu dobrovolnosti, rozhodli jsme se případ uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.
Případný spor může být tedy řešen pouze v soudním řízení. Vhodné je také právní zastoupení. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati.