Společnost


Allegro Retail a.s.

Počet nahlášených stížností:528
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

48%
52%
Toto skore je založeno na 139 stížnostech.

#32284Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 1 den 13 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
25.04.2019, před 6 lety

Michaela Pešková

Znění stížnosti

V lednu tohoto roku jsme si objednali skleník, ale z důvodu počasí ho rozdělali až před pár dny, což je více než tři měsíce. Bohužel jsme však zjistili, že většina nosných tyčí je na konci poškozená nebo zohýbaná. Pokoušeli jsme se uplatnit reklamaci u nákupce MALL, avšak tam nám sdělili, že na mechanické poškození se záruka nevztahuje. My jsme však s výrobkem až doteď nepohybovali, byl v původním obalu, tudíž je mechanické poškození z naší strany nemožné. Tak nás odkázali na společnost, která skleník vyrábí, kde nám bylo sděleno následující:
Dobrý den,

bohužel tuto reklamaci nemohu přijmout, protože Váš smluvní partner je společnost Mall.

Reklamaci poškození dodaného zboží po třech měsících od dodání bohužel neuznáváme také. Po takové době, bez Vašeho zápisu poškození při převzetí, není průkazné kdy k poškození došlo.

Děkuji za pochopení.

A poté ještě druhý email, kdy jsem žádala o nějaké posouzení výrobku:
Dobrý den,

pokud nás Mall vyzve k posouzení reklamace, odešleme mu naše vyjádření. Nejsem si jistý, jestli už jiné naše oddělení tuto reklamaci u Mall neřešilo.

Vaši připomínku projevu vady do 6měsíců od koupi musíte směrovat také na Vašeho smluvního partnera - Mall. A tento citovaný bod zákona je určen pro skrytou vadu výrobku a ne vnější mechanické poškození.

Naše společnost Vám opravdu nemůže pomoci. Toto je naše definitivní stanovisko.

Děkuji za pochopení.


Produkt

Skleník, Laniplast Kyklop 3x4 m,


Požadované řešení

Výměna nosných tyčí za nové, popřípadě odstoupení od smlouvy


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.4.2019 08:12, před 6 lety

Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Projeví-li se na zboží vady během 6 měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající. Ten by měl zejména prokázat, pokud reklamaci zamítá, že zboží bylo při převzetí bez vad, nebo prokázat, že tato konkrétní vada byla způsobena spotřebitelem a tím vyloučit, že byla na zboží přítomna při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, že se jedná o mechanické poškození, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající opak neprokáže, spotřebitel může trvat na řádném vyřízení reklamace a požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady. Žádat lze namísto uvedených nároků i přiměřenou slevu.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.5.2019 21:52, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.