Počet nahlášených stížností: | 106 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Na základě hodnocení dTestu jsem 14.1.2018 zakoupil vítěze testu ve své kategorii Fitness náramek Samsung Gear Fit2 Pro. Zhruba v květnu 2018 mi poprvé hodinky upadly z ruky díky zteřelého gumového řemínku-opraveno. Další reklamace 7.8.2018 se závada opakovala. 8.11.2018 opět reklamace utrženého(zteřelého) řemínku. Tehdy jsem žádal o odstoupení od smlouvy a vrácení peněz. Ze servisu ovšem přišly hodinky opět s novým řemínkem a vysvětlením, že na utržený řemínek se reklamace nevztahuje a hodinky byly opraveny bezplatně a údajně nevzniká nárok na odstoupení od kupní smlouvy. Chtěl jsem tedy hodinky dále používat s tím, že pokud se řemínek znovu utrhne již nebudu uplatňovat reklamaci bez předchozího zhodnocení znalcem. Bohužel se po poslední opravě řemínku projevila další závada a to, že se hodinkám samovolně při pohybu stále zapíná obrazovka. Obrazovka se má zapínat pouze tlačítkem Domů nebo Zpět. Díky tomu hodinky vydrží v provozu jen pár hodin a nedají se používat v noci poněvadž obrazovka bliká jako při výslechu. Tuto reklamaci jsem uplatňoval poprvé 14.1.2019 bezúspěšně. Odpověď servisu-symptom závady se údajně neprojevil, ale doporučil službu tipy a triky společnosti Samsung pro správné nastavení a funkčnost. Dne 17.2. technik na prodejně odzkoušel a v nastavení nenašel zrušení této závady. Znovu jsem uplatňoval reklamaci, která mi byla zamítnuta dne 26.2.2019. Poté jsem kontaktoval zákaznickou linku Datartu kde mě odkázali, že mám reklamaci řešit s vedoucím prodejny. Vedoucí prodejny mi odmítl reklamaci i když viděl, že se hodinky samovolně rozsvěcují z důvodu, že se servis vyjádřil s tím, že se u nich závada neprojevila a stál si stále za svým. To už mi došla trpělivost a z prodejny jsem z vadným výrobkem odešel. Proto se pokouším o řešení touto cestou. Jelikož se nejedná o výrobek zanedbatelné hodnoty a řešení vzniklých problému mě stálo nemalé prostředky a čas, tak doufám, že od Vás dostanu radu jak postupovat dál. Veškeré reklamační protokoly mám uschovány.
Samsung Gear Fit2 Pro
Odstoupení od kupní smlouvy a vrátit peníze.
|
Tweet |
Uplynulo-li od zakoupení a převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.