Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#3232Nevyřízení reklamace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 2 dny 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
21.05.2014, před 11 lety

Jan Főrster

Znění stížnosti

Dobrý den,

dnes jsem setkal s touto situací.

reklamoval jsem výrobek - zálohovací zařízení z důvodu nefunkčnosti-zařízení se zprovoznilo, ale nenačítalo vložené disky. Při převzetí byl vyhotoven protokol o reklamaci, kde bylo vyznačeno, že předávám kompletní produkt včetně adaptéru. Po měsíci mi byla reklamace zamítnuta z důvodu, že nebyl dodán originální adapter (reklamace se netýkala adaptéru, který dával požadované napětí). Stojím si za tím, že jsem do reklamace dal zařízení včetně originálního adaptéru tak, jak jsem ho zakoupil.

Při převzetí reklamace jsem namítal, že nebyla moje reklamace vyřízena, nicméně prodejce trval na tom, že oficiální servis zaslal protokol s tím, že adapter není originální. Na místě nebylo možné ani ověřit, jak domnělý originál vypadá, jelikož se zařízení již neprodává.
Napsal jsem tedy rukou na dokument - převzetí reklamace, že mi není vráceno reklamované zboží v původním stavu tedy s originálním adapterem.
Poté jsem ihned vložil zařízení opět do reklamace (jinak by dle prodejce nebylo možné věc vyřešit i když jsem argumentoval, že moji reklamaci defakto nevyřešili) s tím, že zboží mi bylo vydáno bez originálního adapteru. Prodejce argumentoval tak, že nyní mohou prověřit stav příjmu a zda opravdu jsem jim předal originál či nikoli a že to jak originál vypadá se dozví od výrobce.

můj dotaz zní:
1- nenechal jsem se zbytečně jednoduše vmanipulovat do neřešitelné situace?
2- byla moje první reklamace dořešena, když zařízení nebylo opraveno a v reklamačním protokolu se píše, že reklamace byla zamítnuta z důvodu neoriginálního adapteru
3- pamatuje nový OZ na to, zda se musí k reklamovanému zboží dodávat i např., adapter, který sám o sobě je funkční a jedná se spotřební zboží, které je snadno vyměnitelné?

děkuji moc

Jan Förster


Požadované řešení

zboží mělo být oficiálním sevisem(výrobcem) analyzováno a opraveno


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.5.2014 10:08, před 11 lety

V případě, že je uplatněna reklamace týkající se určité vady, je povinností prodejce vyjádřit se k vadě, která je reklamována a reklamace by neměla být zamítnutá na základě povahových vlastností příslušenství. Zamítnutí reklamace by v tomto případě bylo oprávněné pouze pokud by údajný neoriginální adaptér způsobil reklamovanou vadu.
Při posuzování určitých vad je pravděpodobně třeba posoudit i funkčnost výrobku při nabíjení - z tohoto důvodu může v některých případech prodejce žádat i dodání příslušenství.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.6.2014 16:28, před 11 lety

V případě, že subjekt nebude do 7 dnů reagovat, bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
24.6.2014 10:00, před 11 lety


Jan Főrster

Hodnocení: