Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#32322Vypoved smlouvy na zaklade umrti - neni mozne podat ani elektronicky, ani pisemne pouze osobne v prodejne!

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 16 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
26.04.2019, před 6 lety

Ilona Polzer

Znění stížnosti

Maminka zemrela 31.01.2019 a ja jsem chtela vypovedet telefon - pevnou linku, ktery mela prihlaseny u spolecnosti O2 a poplatky platila pres SIPO. Vzhledem k tomu,ze ziji trvale v Rakousku a do Ceske republiky jezdim v soucasne dobe jen prilezitostne, hledala jsem moznost se s nekym od O2 spojit a dovedet se, jakym zpusoben se da sluzba vypovedet budto elektronicky nedo pisemne nebo faxem na zaklade umrtniho listu. Po prozkoumani webovych stranek, jsem zavolala na cislo uvedene pro volani ze zahranici: spojeni bylo zpocatku velice spatne, nez jsem se dostala tam, kam jsem chtela, spojeni asi tak 5x vypadlo - spatna vizitka pro telefonni spolecnost! Nakonec jsem zkusila se dovolat na dve prodejny v Brne - na prvni to nikdo nebral, na druhe prodejne mi bylo receno, ze pani nema cas se se mnou vybavovat po telefonu, at si zavolam na zakaznickou linku, ktera je uvedena na webovych strankach. Asi tak po dalsi pul hodine marneho stiskani ruznych odkazovych cisel (1,2, 3... atd.) a toceni se v bludnem kruhu, jsem se dopatrala spravneho cisla, kde jsem se konecne dostala k operatorce. Ta se chovala prijemne a dala mi E-mailovou adresu, kam mam vypoved s umrtnim listem poslat, coz jsem okamzite ucinila. Cekala jsem do druheho dne, ale bohuzel, zadna odpoved, ani automaticka, ze by E-Mail byl zaregistrovan nedosla. Druheho dne jsem proto volala znovu na zakaznickou linku, kde jsem hovorila s jinym operatorem a ten mi nejprve sdelil, ze musim cekat, ze to trva dele, nez od nich dostanu odpoved. Po te, co jsem mu rekla, ze jsem to poslala na pohledavky.podnety@O2.cz minil, ze to neni spravna adresa. A kdyz jsem po nem chtela spravnou adresu, kam vypoved poslat, po delsi pauze (asi se nekoho ptal) jsem se dovedela, ze tu smlouvu mohu zrusit pouze osobne primo v prodejne na zaklade umrtniho listu a oni tam tu smlouvu pry okamzite zrusi. Ale pan mi nebyl ani schopen spolehlive rict, ke kteremu datu se pak smlouva zrusi. Pripada mi, ze se spolecnost snazi, co nejvice vydolovat na poplatcich, i kdyz sluzba neni vyuzivana a hazi lidem klacky pod nohy, aby smlouvu nemohli hned vypovedet.
A vzhledem k tomu, ze po umrti musi clovek jednak cekat, az dostane umrtni list a teprve potom muze ruzne smlouvy zrusit, a jednak, ze kazdy nema prodejnu zrovna v miste bydliste, a jednak dedicke rizeni zpravidla trva dele, povazuji za neseriozni, ze spolecnost O2 neposkytuje moznost vypovedi smlouvy budto pisemnou, elektronickou nebo faxovni cestou. - Naopak smlouvy jsou ochotni sjednat i telefonicky!


Produkt

Pevna telefonni linka


Požadované řešení

Okamzita vypoved pevne telefonni linky, resp. informace o pravne platnem zpusobu vypovedi bez toho, aby clovek musel jezdit do ceske republiky a hledat prodejnu O2, kdyz telefonni ucastnik zemrel.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.4.2019 21:28, před 6 lety

Dle bodu 11.13 Všeobecných obchodních podmínek (https://www.o2.cz/file_conver/616505/_01___O2_Vseobecne_obchodni_podminky_01_10_2018.pdf): "Úmrtím spotřebitele bude smlouva ukončena. Úmrtí je třeba věrohodně doložit. Dohodne-li se oprávněný dědic s O2 na užívání služeb, případně využívá-li aktivně služby i po smrti, přechází tím na něj účastnický vztah k dané službě."

Smlouva tedy zaniká dnem úmrtí spotřebitelky, pokud se některý z dědiců nedohodl se společností jinak. Po zániku smlouvy (dni úmrtí) již není společnost oprávněna účtovat platby za služby.

Co se týká způsobů komunikace, ty upravuje bod 15.1 Všeobecných obchodních podmínek. Tento bod říká: "O2 zasílá zprávy, výzvy, upozornění, upomínky a další písemnosti („zprávy“)
primárně na e-mailovou adresu účastníka a do portálu Moje O2. Je oprávněna využít i poštovní adresu a telefonický kontakt včetně SMS zpráv." Domníváme se, že stejná šíře možností by měla být poskytnuta i pro komunikaci zákazníků se společností. Vzhledem k tomu, že je však třeba doložit důvod zániku smlouvy (úmrtním listem), jako vhodné se jeví možnosti zaslání e-mailem a poštou.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
14.5.2019 12:16, před 6 lety

Dobrý den,

co se týče výpovědi v případě úmrtí, je třeba, i vzhledem k nutnosti doložení dokladu dokazujícího úmrtí, podat výpověď písemně, případně na kterékoli z našich poboček, telefonická výpověď v tomto případě možná není.

Každopádně již služba byla zrušena, nyní kolegové řeší zpětnou úpravu faktur, aby služba nebyla účtována od data úmrtí. Brzy Vás budou kolegové kontaktovat.


S pozdravem
Petr Mišurec, Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.6.2019 08:35, před 6 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.7.2019 09:59, před 6 lety

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.