Společnost


Peter Dreck s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#32326Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
26.04.2019, před 6 lety

Jiřina Čepičková

Znění stížnosti

Dne 21.11.2017 zakoupeny šaty Charleston Gilrl černo-béžové.
Po třetím použití a 1x šetrně naruby ručně vyprány, se začali párat všechny třásně ( a je jich opravdu dost)
Stačilo se jen nepatrně dotknout a třásně se rozpárali.
Šaty zaslány na reklamaci dne 13.03.2019.
Bylo mi písemně do e-mailu sděleno, že se reklamace neuznává,a jako důvod uvedeno, že jich bylo prodáno několik desítek kusů a nebyla na ně žádná reklamace.
A že pokud chci šaty zpět, mám si uhradit poštovné.

Jakýkoliv pokus o dohodu ze strany prodejce byl zamítnut.


Produkt

1 381740: Charleston Gilrl černo-béžové šaty 40, C120


Požadované řešení

Zboží vyměnit za nové


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.4.2019 22:19, před 6 lety

Uplatní-li spotřebitelka reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. není možné, aby se odůvodnění zamítnutí vztahovalo, namísto k vadě, k jiným, již prodaným bezvadným kusům, neboť ty nemají kauzální souvislost s vadou na šatech spotřebitelky. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Na základě rozhodnutí Nejvyššího správního soudu sp. zn. 3AS 60/2005-73 není prodávající provozující internetový obchod oprávněn požadovat po spotřebiteli náklady spojené se zasláním reklamovaného zboží zpět, i v případě, že jde o neuznanou reklamaci.

Dle soudu by povinnost hradit prokazatelné náklady spojené s posouzením reklamované vady byla způsobilá omezit spotřebitele na jeho právu uplatnit právo z odpovědnosti za vadu, přičemž toto omezení spočívá minimálně v tom, že (nesprávná) představa spotřebitele o tom, že by eventuálně měl nést náklady zjišťování vady, jej může odrazovat od toho, aby vady v rámci záruční odpovědnosti prodávajícího uplatnil.

Stanovení takovéto povinnosti by se dalo považovat za zakázané ujednání, které by omezovalo spotřebitelova práva z vadného plnění dle § 1814 písm. a) občanského zákoníku. Více informací je uvedeno na https://www.dtest.cz/clanek-3938/poplatek-za-neopravnenou-reklamaci-brante-se.

Spotřebitelka má tedy právo na vrácení reklamované věci, aniž by měla povinnost požadovaný poplatek uhradit. Jeho zaplacením nesmí prodávající podmiňovat vrácení zboží. Pokud by spotřebitelka částku za tento manipulační poplatek uhradila, mohlo by to být rovněž chápáno jako bezdůvodné obohacení na straně podnikatele, dle § 2991 a násl. občanského zákoníku jelikož zde k platbě takového charakteru není žádný zákonný titul.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.5.2019 08:34, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.