Počet nahlášených stížností: | 96 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 7 |
Zboží jsem vrátila do 14 dnů ode dne převzetí. Peníze jsem však do měsíce neobdržela. Proto jsem chtěla telefonicky tuto záležitost vyřídit, ale na uvedený telefon se nedovoláte. Proto jsem napsala e-mai a bylo mi sděleno, že jsem ke vrácenému zboží nedodala vyplněný formulář na vrácení zboží. Přitom na originál účtenky jsem napsala číslo účtu a veškeré
kontakty na mou osobu. Odepsali mi, že jsem formulář nedodala do 14 dnů a mám zaplatit na uvedený účet 69 kč, že šaty budou zasílat zpět. Dodatečně jsem ráno doposlala formulář a odpoledne mi přišla zpráva z přepravní služby, že převzali zásilku k doručení. Připadá mi toto jednání šílené. Dodavatel může na tuto skutečnost zákazníka během 14 dnů upozornit, ale v této firmě na zákazníky vyloženě kašlou. Zboží, u kterého neseděla velikost si určitě nepřeberu a budu vymáhat peníze. U této firmy si určitě už nic neobjednám.
Harasimová
chci vrátit celý obnos zpět
|
Tweet |
Pokud spotřebitelka odstupuje od smlouvy ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží, je povinna o tom informovat prodávajícího (v případě soudního sporu by musela spotřebitelka prokázat, že od smlouvy odstoupila) a vrátit prodávajícímu zboží.
Směrnice č. 2011/83/EU, o právech spotřebitelů, nadto stanoví, že spotřebitel před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy informuje obchodníka o svém rozhodnutí odstoupit od smlouvy. K tomuto účelu může spotřebitel buď:
a) použít vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy nebo
b) učinit jakékoli jiné jednoznačné prohlášení o svém rozhodnutí odstoupit od smlouvy.
Spotřebitelka tedy není povinna vyplnit formulář prodejce, musí mu však dát jasně na jevo, že od smlouvy odstupuje.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.