Počet nahlášených stížností: | 1035 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 25.4.2019 jsme cestovali vlakem číslo 141 Ostravan z Prahy do Olomouce.
Zakoupili jsme si místenku do otevřeného vozu číslo 367 /okno 91 - střed 93/.
Vůz neodpovídal našemu zakoupenému požadavku, byl to starý vagón s osmi sedadlovými kupé, což velice snížilo kvalitu našeho cestování.
Tato situace se při cestování tímto vlakem nestala poprvé.
Průvodčí vlaku nám nebyla schopna situaci vysvětlit, nebyla informována.
Pokud nemáte dostatek vozů odpovídající kvalitnímu cestování podle nabízených místenek, snižte ve vlaku jejich počet a zachovejte odpovídající kvalitu , tak jak nabízíte při prodeji místenek.
Děkujeme.
Doufáme, že nám alespoň nabídnete kompenzaci.
|
Tweet |
Dle ustanovení § 40 odst. 2, 3 vyhlášky č. 175/2000 Sb., o přepravním řádu pro veřejnou drážní a silniční osobní dopravu, cestující na dráze celostátní a dráze regionální s platnou jízdenkou pro jednotlivou jízdu má právo na
a) vrácení rozdílu jízdného, jestliže byl přepraven z důvodů na straně dopravce v nižší vozové třídě, než na kterou měl zakoupenou jízdenku,
b) vrácení jízdného, jestliže se cestující s jízdenkou pro vyšší vozovou třídu vzdá jízdy, protože mu nebylo přiděleno místo ve vozové třídě, na niž měl zakoupenou jízdenku,
c) vrácení příplatku za vlak vyšší kvality, jestliže z důvodů na straně dopravce nebyl tímto vlakem přepraven nebo je-li zpoždění tohoto vlaku 60 minut a více v cílové stanici nebo ve stanici, kde se cestující z důvodu tohoto zpoždění vzdal další jízdy.
(3) Cestující s platnou místenkou nebo dokladem o zaplacení ceny příplatku za lůžko nebo za lehátko, kterému z důvodů na straně dopravce nebylo přiděleno místo ve spoji uvedeném na těchto dokladech, má právo na vrácení zaplacené ceny za místenku nebo ceny příplatku za lůžko nebo za lehátko; v takovémto případě má cestující dále právo na zaplacení částky dopravcem ve výši pětinásobku ceny místenky.
Případnou stížnost na přepravu cestujících, živých zvířat, zavazadel a zásilek může cestující podat elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz, písemně na adrese: České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1 nebo telefonicky na lince kontaktního centra ČD 972 211 133. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců, o výsledku šetření bude stěžovatel písemně informován zasláním vyrozumění na uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.