Počet nahlášených stížností: | 5 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zakoupil jse zboží přes internet u www.zeleznicni-modelarstvi.cz,zaplatil dobírku a po rozbalení zjistil, že mi bylo dodáno špatné zboží, jiné, než jsem objednal.Vše jsem nafotil a poslal zpět týž den na adresu prodejce s informací, žeodstupuji od kupní slovy ve lhůtě 14ti dnů. Taktéž jsem ho informovalna jeho e-mail. Prodejce si zboží nevyzvedl a vrátilo se mi zpět. Prodejceneodpovídá na e-maily ani nebere telefon. Nemám ani fakturu ke zboží,pouze objednávkový formlář. Jak mám dále postupovat. Děkuji za radu
Objednávka č.WEB1900578
Vrátit peníze
|
Tweet |
Pokud daná kupní smlouva byla uzavřena prostřednictvím prostředku umožňující komunikaci na dálku, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit ve lhůtě 14 dní od převzetí zboží. Pokud spotřebitel odstupuje od smlouvy, je povinen o tom informovat prodávajícího (v případě soudního sporu by musel spotřebitel prokázat, že od smlouvy odstoupil) a vrátit prodávajícímu zboží. Spotřebitelovi proto doporučujeme, aby si uchoval všechny dokumenty, které prokazují, že od smlouvy odstoupil.
Prodávající je povinen vrátit spotřebiteli peněžní prostředky nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy bylo od smlouvy odstoupeno. Prodávající nemusí vracet peněžní prostředky dříve, než mu spotřebitel prokáže, že mu zboží odeslal. Nevrátil-li prodávající peněžní prostředky ve výše uvedené lhůtě, může spotřebitel požadovat také zákonný úrok z prodlení.
Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce odstoupení od smlouvy) dojití, platí, že zásilka řádně došla (§ 570 občanského zákoníku) a odstoupení od smlouvy bude vůči prodávajícímu účinné (odstoupení od smlouvy doporučujeme rovněž zaslat na adresu sídla prodávajícího dle údajů zapsaných v živnostenském rejstříku - www.rzp.cz).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.