Počet nahlášených stížností: | 52 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V lednu jsme zakoupili voucher na relax u Třeboně. Zarezervovali si ubytování a dva týdny před nástupem nám ubytovatel zrušil rezervaci z důvodu, že server PEPA.CZ nezaplatil za služby a nereaguje na výzvy.
Reklamovali jsme voucher elektronicky s odezvou, že věc bude předána ekonomickému oddělení. Pro jistotu jsme chtěli reklamovat i písemně, ale na adrese ze stránek i obchodního rejstříku se nám pošta vrátila s odůvodněním, že adresát je na adrese, Hoteluju CZ s.r.o., PEPA.CZ, Bartoškova 1411/20, 140 00 Praha 4, neznámý. Nevíme jak dál, jinou adresu jsme nenašli.
Jihočeské krásy s polopenzí i whirlpoolem u Třeboně
Vrácení peněz.
|
Tweet |
Odpovědnost slevového portálu Pepa.cz se váže zásadně ke správnému vystavení voucheru, případně garanci jeho použitelnosti. Portál může vystupovat buď jako pouhý zprostředkovatel uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a obchodníkem, nebo se jako vystavitel poukázky i zaručovat za to, že voucher bude možné uplatnit. Proto je důležité věnovat pozornost obchodním podmínkám, kde se můžete dočíst více o tom, do jaké pozice se daný portál staví.
V případě platební neschopnosti slevového portálu je pro spotřebitele příznivější, pokud portál vystupuje výhradně jako zprostředkovatel. Od chvíle, kdy spotřebitel voucher obdrží, může totiž trvat na dodání zboží či poskytnutí přislíbené služby, protože uzavřenou smlouvou je vázán přímo samotný obchodník poskytující službu. Hůře jsou na tom ti, jimž slevový portál vystavuje poukázky. Smlouva mezi spotřebitelem a obchodníkem nabízejícím konkrétní zboží či služby pak vzniká až ve chvíli, kdy spotřebitel voucher uplatní a obchodník jej přijme. Do té doby neexistuje mezi spotřebitelem a obchodníkem přímý právní vztah, a vrácení marně vynaložených peněz tak může spotřebitel požadovat pouze po slevovém portálu.
Jestliže tedy v daném případě společnost poskytující zájezd (penzion) převzala závazek, potom by spotřebitel měl trvat na uplatnění voucheru. V takovém případě společnost nemůže odmítnout akceptovat voucher kvůli nezaplacení faktury zprostředkovatelem.
Nebude-li možné spor vyřešit smírnou cestou prostřednictvím naší služby, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.