Počet nahlášených stížností: | 35 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Stížnost navazuje mé podání ze dne 16.4.2019 týkající společnosti RED GREEN BLUE S.R.O. od které zřejmě převzala e-schop společnost HiTech Electronics s.r.o.
Opakovaně bez odezvy reklamuji vadu spočívající v dodávce jiného zboží, než bylo objednáno. Namísto objednaného a zaplaceného zboží „Antiradar Cobra ESD 7100“ obsahovala zásilka „Radar Detector V7“, který nemá označení o shodě „CE“ a chybí český návod, který nelze dohledat ani na Internetu.
Jedná se o dodávku „H.10471“ objednanou dne 8.3.2019 prostřednictvím nákupního portálu www.rgbshop.cz (nyní přesměrováno na www.esko.cz).
Reklamace vč. fotodokumentace byly do 14 dnů od převzetí a zaplacení dodávky zaslány mailem na výše uvedené adresy dříve uváděné na portálu e-shopu. Odpověď doručená 14.3.2019 z mailové adresy rgbshopcz@gmail.co dokladuje, že reklamace byla podána a registrována, ale na dotaz, jakým způsobem budou kompenzovány náklady spojené se zpětným zasláním neobjednaného zboží jsem ani po opakovaných urgencích dodnes nedostal odpověď. Společnost přestala komunikovat a doporučený dopis zaslaný na adresu sídla společnosti tou dobou uvedenou na portálu i v obchodním rejstříku se vrátil jako nedoručitelný.
Od doby objednání, dodání i podání první reklamace dodávky došlo ke změně obchodních podmínek i kontaktních adres dodavatele a není jasné, kam zásilku vrátit. Nefunkční je i nově uváděná kontaktní adresa info@esko.cz. Reklamaci jsem proto znovu zaslal 17.4.2019 v tištěné podobě doporučeně na adresu nově uvedenou v kontaktech na nákupním portálu (zatím bez odezvy).
Kompletní reklamace viz www.orgman.cz/datasklad/20190429-reklamace-hitech-h10471.pdf
Namísto objednaného a zaplaceného zboží „Antiradar Cobra ESD 7100“ obsahovala zásilka „Radar Detector V7“, který nemá označení o shodě „CE“ a chybí český návod, který nelze dohledat ani na Internetu.
Dodání nové již zaplacené věci „Antiradar Cobra ESD 7100“. Není-li již dodání možné, odstupuji od smlouvy a požaduji vrácení peněžních prostředků.
|
Tweet |
Pokud spotřebitel uplatnil reklamaci zakoupeného zboží, je prodávající povinen vydat potvrzení o tom, kdy reklamaci uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje. O reklamaci musí být rozhodnuto, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává přiměřená doba potřebná k posouzení vady. Reklamace samotná musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do třiceti dnů ode dne uplatnění reklamace. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebitel má možnost od smlouvy odstoupit.
V případě, že se jednalo o uznanou reklamaci, řídí se úhrada nákladů spojených s reklamací § 1924 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, dle kterého má spotřebitel nárok na náhradu vynaložených nákladů (tj. i na poštovné). Toto ustanovení výslovně říká, že právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací může spotřebitel vytknout nejpozději do jednoho měsíce po skončení lhůty pro vytknutí vad. Náhradu nákladů je tedy možno žádat ještě měsíc po skončení záruky na dané zboží.
Pokud prodávající nevyřídí reklamaci řádně a ve stanovené lhůtě, porušuje § 19 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, a dopouští se správního deliktu, za který mu může být udělena pokuta až do výše 3 000 000,- Kč. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila povinnost uloženou jí zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad. Více informací o podání podnětu je možné vyhledat prostřednictvím následujícího webového odkazu https://www.coi.cz/podatelna/
Společnost HiTech Electronics s.r.o. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.adr.coi.cz.