Počet nahlášených stížností: | 254 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 19 |
Dobrý den, před rokem a půl jsem zakoupil TV Phillips, ke kterému byl přibalen “dárek” soundbar v hodnotě cca. 4 tisíc. Bohužel nyní odešel zdroj nabíjení, odrovnal i přepěťovou ochranu a jaké bylo mé překvapení na prodejně, když mi reklamační pracovník odmítl zboží zaslat k opravě. Na účtence není žádná zmínka o tom, že je to dárek, pouze uvedení zboží TV za xxx KČ, + soundbar bez cenovky. Dle slov reklamačního pracovníka si mám zboží nechat opravit na vlastní náklady a být rád, že “ dárek” aspoň rok fungoval. Jedná se o prodejnu v Opavě v OC Breda.
Philips HTL3110B/12
Oprava zboží
|
Tweet |
Dárek je bezúplatným plněním upraveným v § 2055 až § 2078 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Tato ustanovení neupravují možnost uplatnění práva z vadného plnění, nelze tedy reklamovat zboží, které spotřebitel dostal zdarma. Práva z vadného plnění (reklamaci) je možné uplatnit v případě kupní smlouvy, která je úplatným plněním, což vyplývá z definice kupní smlouvy uvedené v ustanovení § 2079 občanského zákoníku.
V případě, že byl dárek skutečně zcela zdarma, nelze tedy takto nabyté zboží reklamovat.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.