Počet nahlášených stížností: | 79 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den, jednoho krásného dne jsem se přestěhoval do bytu. Za dodavatele elektřiny a plynu jsem zvolil 9.10. společnost Čez. Elektřinu jsem spotřebovával, ale plyn ne(na zálohách za plyn jsem zaplatil 600,-). 31.3. jsem se odstěhoval, ukončil smlouvu a čekal na konečné vyučtování. Když mi přišlo, nestačil jsem se divit. Fakturační období bylo ukončeno k 14.4. a stavy elektroměru a plynoměru se neshodovali, a byli vyšší než ty na žádosti o ukončení smlouvy. Doplatek za elektřinu činil 4 735,- a za plyn 453,-. Nejedná se o příliš vysokou částku, ale jako slušnému zákazníkovi se mi nechce platit nic navíc, když vím že chyba je na straně Čezu. Ze strachu exekuce jsem se rozhodl zaplatit. Následně jsem podal reklamaci a přiložil předávací protokol. Reklamace mi nebyla uznána "z důvodu, že nový zákazník (šel bydlet po mě) nedoložil žádost na uzavření smlouvy, bylo odběrné místo ukončeno demontáž í elektroměru."
elektroměr č. 393072, plynoměr č. 7800123
Přeju si uznání reklamace, přepočítání konečných stavů a vrácení peněz.
|
Tweet |
V tomto případě by musel dodavatel energií prokázat jiné stavy měřičů, které byly vzaty v úvahu do vyúčtování. Pokud nebude možné toto prokázat, mělo by se vyúčtování řídit daty uvedenými v předávacím protokolu. Tento spor není kompetentní řešit Energetický regulační úřad, tudíž by bylo nutné domáhat se vrácení částky soudní cestou.
Exekuce nemůže být nařízena bez rozhodnutí soudního či správního orgánu.
Společnost ČEZ, a. s. nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.