Společnost


VidaXL Europe B.V.

Počet nahlášených stížností:8
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#32405Stižnost na VidaXL Europe B.V. kvůli nevyřízení reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 1 den 10 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
30.04.2019, před 6 lety

Maria Daminova

Znění stížnosti

Dodavatel:
VidaXL Europe B.V.
Mary Kingsleystraat 1
5928 SK Venlo, Nizozemsko
IČO: 09188362
e-mail: webservice@vidaxl.cz

Stižnost na VidaXL Europe B.V. kvůli nevyřízení reklamace

Dne 11.04.2019 jsem provedla v e-shopu VidaXL Europe B.V. objednávku #42010152541 následujícího zboží (viz. přilozený snímek obrazovky):
1. vidaXL Zahradní oblouk na růže, bambusový 145x40x187 cm,
EAN: 8718475504283, číslo položky vidaXL č. 42838 ...1ks,
2. Nastavitelná stojací lampa oblouk krémová 192 cm, EAN: 8718475806844, číslo položky vidaXL č. 60298 ...1ks,
a uhradila jsem na b.ú. VidaXL Europe B.V. č. 4040400007/7910 částky ve výši 3208 Kč.

Dne 17.04.2019 mi byla doručena jen jedna část objednávky 42010152541: stojací lampa č. 8718475806844 v poškozeném stavu: podstavec je poškozený a stínítko lampy má díry (viz. přilozené foto).

Dne 17.04.2019 jsem požádála dodavatele o výměnu 1. části objednávky 42010152541: poškozené stojací lampy oblouk krémová 192 cm EAN: 8718475806844 za novou nepoškozenou nebo o vracení uhrazené částky ve výši 1349 Kč na b.ú. 2001235791/2010 během 3 dnů (viz. přilozený snímek obrazovky).

Dne 22.04.2019 po uplynutí 11 dnů od dne objednání jsem požádála dodavatele o stornování druhé jeji části kvůli jeji včasné nedoručení: výrobku vidaXL Zahradní oblouk na růže, bambusový 145x40x187 cm č. 42838 EAN: 8718475504283, a o vracení uhrazené za něho částky ve výši 1919,26 Kč na b.ú. 2001235791/2010 během 3 dnů (viz. přilozený snímek obrazovky).

Ale do dnes 30.04.2019 po uplynutí 13 dnů od dne odeslání první žádosti a 8 dnů od dne odeslání druhé žádosti ani nepoškozené zboží, ani uhrazené za ni peníze mi nebyly vráceny.

Vzhledem k výše uvedenému
žádám vás o pomoc s napravou situace, tzn. přikázat VidaXL Europe B.V., aby ve stanovené lhůtě vyřídil mé reklamace.
Předem děkuji za kladné a rychlé vyřízení mé stižnosti.

Maria Daminova 30.04.2019


Produkt

Dne 11.04.2019 jsem provedla v e-shopu VidaXL Europe B.V. objednávku #42010152541 následujícího zboží (viz. přilozený snímek obrazovky): 1. vidaXL Zahradní oblouk na růže, bambusový 145x40x187 cm, EAN: 8718475504283, číslo položky vidaXL č. 42838 ...1ks, 2. Nastavitelná stojací lampa oblouk krémová 192 cm, EAN: 8718475806844, číslo položky vidaXL č. 60298 ...1ks, a uhradila jsem na b.ú. VidaXL Europe B.V. č. 4040400007/7910 částky ve výši 3208 Kč.


Požadované řešení

Vzhledem k výše uvedenému
žádám vás o pomoc s napravou situace, tzn. přikázat VidaXL Europe B.V., aby ve stanovené lhůtě vyřídil mé reklamace.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.5.2019 11:50, před 6 lety

V daném případě se jedná o zahraniční subjekt, nicméně se zaměřuje na české spotřebitele - má českou jazykovou mutaci serveru, ceny uvádí také v korunách a dodává do ČR. Český soud by tak dle kolizních norem mezinárodního práva soukromého přistoupil k takovému postupu, že by musel zajistit, aby postavení spotřebitele bylo minimálně tak dobré, jak mu zaručuje český právní řád. Informativně tedy přikládáme postup dle českého práva, konečný postup se může v souvislosti s určením rozhodného práva značně lišit.

Co se týká reklamace vadného kusu platí následující:

Nemá-li věc vlastnosti, které byly inzerovány nebo které mohla spotřebitelka očekávat, je zboží vadné a spotřebitelka může uplatnit reklamaci. Bylo-li dodáno vadné zboží, má spotřebitelka právo žádat opravu věci nebo dodání nové věci bez vad. Není-li to možné, může spotřebitelka od smlouvy odstoupit. Spotřebitelka místo výše uvedených způsobů nápravy může taktéž žádat přiměřenou slevu. Je-li reklamace uznána jako oprávněná, má spotřebitelka práva žádat úhradu nákladů, které musela účelně vynaložit pro uplatnění práv z vadného plnění (např. poštovné). I u vadného zboží může spotřebitelka namísto reklamace uplatnit právo na odstoupení od smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží, které bude popsáno dále. Bylo-li zboží dodáno 17. 4. 2019, končí lhůta k odstoupení od smlouvy až 2. 5. 2019 (neboť poslední den lhůty připadá na den státního svátku). V této lhůtě stačí odstoupení společnosti odeslat.

Odstoupení od smlouvy u nedodaného zboží:

Jelikož byla kupní smlouva uzavřena distančním způsobem (přes internet), má spotřebitelka právo od smlouvy odstoupit bez udání důvodů ve lhůtě čtrnácti dní od převzetí zboží (lze rovněž před doručením zboží).

Odstoupila-li spotřebitelka od smlouvy, vrátí jí podnikatel bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od ní na základě smlouvy přijal, stejným způsobem.

Bylo-li odstoupeno od smlouvy, má prodávající povinnost peněžní prostředky vrátit. Pokud by tak neučinil, bezdůvodně by se obohatil, neboť právní důvod, na jehož základě získal majetkový prospěch, odpadl. Spotřebitelka by měla v takovém případě podnikatele prokazatelně, nejlépe doporučeně s dodejkou, vyzvat k vrácení zaplacené částky za zboží, a ponechat si kopii výzvy pro případný soudní spor.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt ze Nizozemí, doporučujeme spotřebitelce, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátila na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.5.2019 21:46, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.