Počet nahlášených stížností: | 20 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobry den,mám poklici firmy Zepter a i když ji mám již 20 let byla minimalně použivana a když jsem ji chtěla loni zase začit použivat upadly mi 3packy z nerez oceli,kterýma se uzamyka poklice k hrnci.A protože se jedná o nerezove mechanicke časti,napsala jsem o reklamaci.A bylo mi sděleno,že se doživotní zaruka na to již nevstahuje,jelikož je to myšleno jako životnost poklice a to je 15 let a aťsi teda byť se slevou koupim novou,nebo zaplatím opravu cca 1500 kč.Je s podivem,že jsme se nikde o takove životnosti nedočetli ani ve smlouvě ani a certifikatu o doživotní záruce a aninikdo ze znamých,kteři si nedávno,nebo i kdysi koupili výrobky o tom neslyšeli.Že se jaksi o tom nikdo nezmiňuje,když nabízi nádobi ani neni nikde psáno.Chápu,že na plast,těsněni a elektro je nějaké časove omezeni,ale já reklamovala nerez uzamykací čast.Když jsme kdysi reklamovali upadle ucho po letech,problem nebyl,proto jsme se nebali zase zainvestovat a koupit od teto firmy.Mame zboži asi za 70000 a spoustě lidi jsme firmu doporučili a teď doufáme,že nebudou muset reklamovat ať nás neukamenujou.Nejedna se o klamani spotřebitele? A dá se s tím ještě něco dělat?Děkuji Miličkova Jana
Poklice syncroclik
Oprava vadne mechaniky,bez doplatku.Nereklamujeme těsněni to mame nahradni
|
Tweet |
Po uplynutí zákonné, dvouleté záruční doby, se práva a povinnosti ze smluvní (prodloužené) záruky řídí tím, co si strany ujednaly.
Pokud smlouva, certifikát o doživotní záruce ani jiný smluvní dokument neobsahují omezení počtu let, ale formulaci o doživotní záruce, lze "doživotnost" vztahovat ke spotřebiteli, nikoliv výrobku. Pokud by se jednalo o záruku po dobu životnosti výrobku, měla by být formulována jako doživotnostní. Doživotní záruka ve spotřebiteli vyvolává dojem, že potrvá po celou délku jeho života, i s ohledem na to, že samotný pojem život se pojí s živými osobami a organismy, naproti tomu životnost s předměty neživými. Z výše uvedeného dovozujeme, že doživotní záruka trvá.
V případě, že by společnost nabízela doživotní záruku, ale nenaplňovala jí dle výše uvedeného výkladu, mohlo by se jednat o klamavou praktiku, kterou může sankcionovat Česká obchodní inspekce. Podnět k šetření je možné podat zde: https://www.coi.cz/podatelna/. ČOI v tomto šetření může udělit společnosti sankci, nezasáhne však do soukromoprávního vztahu spotřebitelky a společnosti, ten může být řešen následující možností.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.