Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Vážení,
u společnosti be2 (přesněji v podorbnostech), jsem si 24.3. 2019 objednala VIP členství u dvou seznamek,z minimálně tří, které společnost provozuje: be2.cz a academic-singles.cz na zkušební dobu 1 měsíce. Po zaplacení zkušebního VIP členství mě společnost v rozporu se svými VOP neinformovala o době platnosti mého členství a po uplynutí zkušebního měsíce si k 24.4. 2019 automaticky strhla z mé kreditní karty na další 3 měsíce za členství v obou seznamkách. Informace o konci stávajícího předplatného nejsou k dispozici ani v mém profilu, v rozporu s tím, co společnost be2 na svých stránkách tvrdí. Nemohla jsem tudíž včas poslat výpověď členství v řádném termínu, na který se odvolává společnost v emailech, ve kterých reaguje na mou stížnost proti automatickému prodloužení VIP členství. VIP členství lze podle stránek be2 kdykoli zrušit. Není možno zjistit jak a kde, VOP ani stránky seznamky nic neuvádějí.
Co se týče výpovědi smlouvy, lze ji podat podle VOP písemně s 14 denní výpovědní lhůtou a zaslat poštou nebo faxem. Lhůta však běží až po uplynutí stávajícího předplatného, které je po automatickém prodloužení tříměsíční, v čemž spatřuji rozpor.
Při objednání zpoplatněné služby bude zákazník po obdržení potvrzení objednávky informován o příslušné době platnosti, datu začátku smlouvy a době trvání prodloužení v případě, že nebude včas podána výpověď.
Plný název a adresa společnosti: be2 S.à.r.l., 13 rue du Commerce, L-1351 Luxemburg
Vrácení částek za VIP předplatné (dvakrát 2247 Kč)v plné výši vzhledem k nedodržení VOP ze strany společnosti, zrušení profilu ve lhůtě 14 dní a písemné potvrzení o smazání veškerých mých osobních údajů, které společnost získala.
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Pro ukončení smlouvy je tedy vhodné zaslat společnosti výpověď například prostřednictvím e-mailu.
Výpověď by měla dle obchodních podmínek společnosti obsahovat následující údaje: úplné jméno, zemi, jejíž služby be2 využívá (zřejmě se jedná o zemi, ve které spotřebitel využívá službu), svou e-mailovou adresu zaregistrovanou u společnosti be2 a své uživatelské jméno (alternativně: šifru, která byla spotřebitelce přidělena). Tato výpověď by měla být dle obchodních podmínek společnosti zaslána poštou na adresu: be2 S.à.r.l., služby zákazníkům / ukončení, 13 rue du Commerce L-1351 Luxemburg, Luxemburg; nebo faxem na číslo 420 227203713. Nicméně z důvodu, že smlouva byla uzavřena přes internet, postačí (ač to obchodní podmínky neupravují), pokud bude výpověď zaslána na e-mailovou adresu společnosti (zakaznickyservis@be2.cz).
Pokud společnost spotřebiteli brání smlouvu zrušit, zkracuje tím spotřebitele na jeho právech a k takovému jednání se nepřihlíží.
Dobrý den,
prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese michal.hlavacek@be2.com.
děkujeme Vám.
Dobrý den, pane Hlaváčku, psala jsem Vám na adresu michal.hlavacek@be2.com už 24. dubna 2019, bez odpovědi (kopii mám k dispozici). I proto jsem se obrátila na dtest. Můžeme, s laskavým souhlasem, věc dořěšit zde, na této stránce.
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby mohla reagovat.
Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila.
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.