Počet nahlášených stížností: | 14 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 15.4. Nám společnost dovezla sedačku Denver,za 5999 kc. Na obrázku, katalogovém, se jedná o krásnou sedačku, krera za tuto částku neudělá člověku ostudu.
Po uhrazení částky 6500 kc, která byla včetně přepravy, jsme si sedačku donesli domu a šli ji sestavit. Po rozbalení jsme mysleli že špatně vidíme.
Nemělo to absolutně nic společného s tím, co jsme objednali, látka vypadá jako by byla polita savem, v úkonem prostoru je na prasklé drivko, na boku úložného prostoru je trhlina, sedačka kolem té na katalogové sedačky jen prošla. Chápeme, že za 6000 kc není možné dostat sedačku která bude v kůži atd... O to vůbec nejde, ale o to, že se jedná o klamani spotřebitele. V různých obchodech jsme koukali na látky těchto levnějších sedaček a nikde nebyla jako postříkaná savem.
V první chvíli jsme se rozhodli že sedačku vrátíme. Ale po zvážení a představě jak dlouho budeme čekat na finance, jak dlouho budeme čekat na novou sedačku jinde, atd... Jsme se rozhodli že budeme trvat na slevě a sedací soupravu si necháme. Ještě v ten den, 15.4.2019 tchyně, která sedačku platila, obvolala všechna telefonní čísla z naštvaní, druhý den jsme udělali co nám na těchto číslech poradily. A poslali jsme email s fotografiemi a žádosti o slevu. Nebo návrh nějakého řešení. Odpověď žádná. Místo toho nám přišly 2 emaily které nedávají smysl. Včera jsem tedy znovu psala s tím, ze žádáme o vyřešení a aby nás přestali ignorovat a dnes ráno jsem měla v emailu kód na slevu 100 kc. Nevím jestli si že mne dělají srandu nebo to myslí naprosto vážně, ale mně trpělivost právě došla.
Sedací souprava Denver, 5999 kc
Sleva poslána na účet v částce 2000 kc, abychom mohli nechat ušít potah na sedačku a nechat spravit díry v ni
|
Tweet |
Prodávající odpovídá kupující, že věc při převzetí nemá vady. Projeví-li se na zboží vady během 6 měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající. Ten by měl zejména prokázat, pokud reklamaci zamítá, že zboží bylo při převzetí bez vad, nebo prokázat, že tato konkrétní vada byla způsobena spotřebitelem a tím vyloučit, že byla na zboží přítomna při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající opak neprokáže, spotřebitel může trvat na řádném vyřízení reklamace a požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady. Žádat lze namísto uvedených nároků i přiměřenou slevu.
Sleva by měla být přiměřená, žádná další kritéria zákon pro její určení nestanoví. Je to tedy vždy na konkrétní situaci a v ideálním případě na domluvě. Jestli sleva přiměřená je, nebo není, to by byl případně úkol pro odborníka nebo znalce.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.