Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dne 15.04.2019 jsem podával reklamaci, na fitness náramek Xiaomi Amazfit, zakoupený v Alze 11.12.2018, jako vánoční dárek. Po zhruba třech měsících používání (sporadického), se objevila závada, kdy praskl kus plastového ukotvení, které drží řemínek. Plast musel být narušený už od výroby, protože stejná závada, se po bližším zkoumání, začala objevovat i na druhé straně.
Při podání reklamace mi bylo zaměstnancem, Danielem Š., na pardubické pobočce Alza, který se mnou vyřizoval reklamaci, že je to u tohoto modelu běžná vada, a že se s tím setkal už mnohokrát!
Dne 2.5.2019 mi přišlo vyjádření z reklamačního řízení, kde mi bylo sděleno, že se reklamace zamítá z důvodu nevhodného zacházení s náramkem! Podotýkám, že je to fitness náramek, který nebyl v podstatě při sportu ani používán!
U společnosti Alza nakupuji mnoho let, a už jsem u ní nechal opravdu spoustu peněz. Ale tato reklamace mě bohužel hodně zklamala.
Xiaomi Amazfit Cor Black
Očekával jsem buďto opravu, nebo výměnu náramku. Toto řešení mi bylo naznačeno i technikem, který se mnou sepisoval reklamaci.
|
Tweet |
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Nebude-li možné urovnat spor smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.