Počet nahlášených stížností: | 462 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den, někdy v roce 2017 jsem se registroval v internetové komunitě sex-schuzka-dnes.com. Tento týden se mi dostal do ruky dopis, kde byla sice uvedena chybná adresa, ale místní znalostí doručovatelky se ke mně dopis dostal. Je psaný velmi "lámanou" češtiou - asi z nějakého překladače. Nicméně tento dopis je opatřen hlavičkou a jako odesílatel je AUER WHITTE THIEL - sdvokáti - viz příloha. Timto dopisem jsem byl informován, že převzali právní zastoupení společnosti dateyard AG - provozoateli zmíněné internetové komunity, jelikož jsem nereagoval na upomínky o uhrazení požadovaných splátek. Začal jsem tedy hledat na iternetu, co je vůbec tato advokátní kancelář zač. Díky tomu jsem zjistil, že jste se s tímto, resp. obdobnými problémy již setkali. Dále jsem zjistil, že výzvy k zaplacení "padaljí" i ostatním do spamu. Byl to i můj případ. Do hlavních doručených zpráv přišly jen informace, že se objevily problémy s mojí platbou a pokud neuhradím požadovanou částku, nebude moje konto odblokováno. E mailovou schránku využitou k registraci téměř nepoužívám, tak jsem tyto skutečnosti objevil až nyní. Služby této komunity nevyužívám, k registraci došlo zejména z důvodu toho, že mně neustále chodily do mailu výzvy k návštěvě jejich stránek až mi jednoho dne zvědavost nedala. Profil v této komunite nebyl mnou nikdy využíván, ani nebyl nikdy zcela vyplněn požadujícími informacemi.Osobně chování takových firem vidím jako nekalé, až trestně odpovědné.
Na vymáhání jakékoli částky nevidím relevantní nárok. Pokud mi přijde do mailu, že z důvodu neprovedené platby je můj profil zablokován, je nanejvýš zřejmé, že o službu nemám zájem a oproti tomu nemohu ani služby využít.
|
Tweet |
V případě soudního sporu by společnost musela prokázat, že existuje právní důvod, na základě kterého má právo údajný dluh vymáhat. Vymáhá-li společnost tento údajný dluh prostřednictvím inkasních agentur, nemají tyto inkasní agentury žádná speciální oprávnění oproti běžnému věřiteli (například nemohou nařídit exekuci).
Vymáhat dluh prostřednictvím exekutora je možné pouze v případě, pokud k tomu existuje exekuční titul, např. bylo-li o dluhu rozhodnuto v soudním řízení a rozhodnutí soudu nabylo právní moci a stalo vykonatelným.
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínky ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Smlouvu je nutné řádně ukončit, a to výpovědí. Tím se zabrání dalšímu automatickému prodloužení smlouvy. Obchodní podmínky společnosti totiž umožňují automatické prodloužení smlouvy na dobu určitou, a to pokud nebyla výpověď podána ve lhůtě nejméně 14 dnů před uplynutím doby členství.
Pokud by se společnost odvolávala na to, že nebyla výpověď podána faxem (jak předpokládají jejich obchodní podmínky), může spotřebitel argumentovat tím, že se jedná o nepřiměřené ujednání dle § 1815 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, a proto se k němu nepřihlíží. Výpověď doporučujeme zaslat na e-mail adresu poskytovatele: support@datehelpdesk.com
Pokud by společnost podala žalobu, musela by prokázat, že částky požaduje oprávněně. Pro tento případ doporučujeme, aby si spotřebitel uschoval doklad o tom, že výpověď zaslal.
Společnost sídlí ve Švýcarsku a z toho důvodu není možné se obrátit na Evropské spotřebitelské centrum. Pokud by chtěl spotřebitel podat na společnost stížnost, musel by tak učinit u dozorového orgánu ve Švýcarsku.
Webové stránky jsou dostupné na tomto odkazu:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home.html?_organization=1008%2C1079
Na nich mají umístěný kontaktní formulář, skrze tento můžete dozorový orgán oslovit:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home/das-bfk/kontakt.html
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.