Počet nahlášených stížností: | 224 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Na konci listopadu 2018 jsem objednala a zaplatila zboží na stránkách hrackazakacku.cz, které dosud nebylo dodáno. K objednávce jsem nedostala žádné písemné potvrzení ani fakturu. Na e-mail uvedený na stránkách jsem psala minimálně tři e-maily a snažila se kontaktovat prodejce i přes "rychlý kontakt" na jeho stránkách. Ani na jedno jsem dosud nedostala odpověď. Za poslední 4 měsíce se mi podařilo pouze 2x dovolat na uvedené telefonní číslo, a to vždy až po několika dnech a pokusech, jelikož to stále hlásí, že je schránka plná a pokud už to konečně vyzvání, nikdo to nebere. Na začátku ledna mi bylo řečeno, ať ještě počkám, že to kvůli Vánocům může mít zdržení, na konci února, že už tam mají moji nahlášenou reklamaci zaevidovanou a že mi zboží posílají znovu a doteď nic nedorazilo. Snažím se tam dovolat už osm dní a bez úspěchu. Nemám ani zboží, ani peníze zpět.
Kaleidoskop - délka 30 cm, číslo výrobku: 327950285335 - 323,-
Po dvou neúspěšných pokusech o dodání zboží žádám o vrácení peněz.
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitelka požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitelka prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelkou, má spotřebitelka nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitelka prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupila.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebitelce tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebitelce peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zároveň spotřebitelka může žádat zákonný úrok z prodlení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.