Počet nahlášených stížností: | 661 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
1.3.2019 byla u výše uvedené společnosti zakoupena PC hra Mafia 3 ještě spolu s nějakými dalšími hrami... Při instalaci hry bylo zjištěno, že služba Steam (přes kterou se hry aktivují online) odmítá danou hru aktivovat, jelikož aktivační sériové číslo bylo již jednou použito. Jelikož hra byla instalována poprvé, tak je dřívější použití S/N z naší strany vyloučeno. Hra byla reklamována, dle vyjádření serv. technika CZC to není možné, jelikož je hra "zapečetěna". Reklamace tedy neuznána. Později, při bližším zkoumání přibalené dokumentace jsem zjistil, že hra už musela někdy být použita, jelikož si tam ten dotyčný napsal své přihlašovací údaje do služby Steam. Dle prvotního dojmu zřejmě někdo z Polska. Tj. CZC neprodala již úplně novou hru, zřejmě se jedná o nějaký přebal a vydávání za novou. Ještě byl jednou dán dotaz na reklamační oddělení CZC, ale samozřejmě dle moderních praktik v ČR odpověděli, že si stojí za svým. Co tedy ted' dělat ? Jít podat trestní oznámení na Policii ČR z důvodu prodávání pajcovaných her nebo řešit situaci žalobou ?
Děkuji.
PC hra MAFIA 3
Výměna/vrácení peněz
|
Tweet |
Dle ustanovení § 2161 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady.
Pokud prodávající rozhodne o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, měl by důvody zamítnutí reklamace rozporovat.
V daném případě by se dalo kontaktovat podporu Steamu, která by mohla poskytnout datum uplatnění daného klíče, což by mohlo sloužit jako relevantní argument, že reklamace se společnosti nebyla vyřízena řádně a včas. Spotřebitel by také mohl kontaktovat vydavatelství dané hry.
Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz).
Společnost CZC.cz s.r.o. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím svého zákaznického centra, oddělení reklamací, případně stížností. Co se týče dalšího řešení sporů se spotřebiteli, rozhodla se společnost spolupracovat pouze se službou mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci (ADR ČOI). Služba Vašestížnosti.cz je založena na principu oboustranné dobrovolnosti, proto jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.